O firmie
Firma pochodzi z Poznania i została założona w 2014 roku przez sportowca Marcina Mazurek. Jest jednym z pierwszych cateringów dietetycznych, która na tak szeroką skalę zdobyła zaufanie klientów w całej Polsce, udowadniając tym samym, że zdrowa, zbilansowana dieta może dawać prawdziwą przyjemność jedzenia.
Filozofią marki jest hasło Body Chief. Not a diet. Lifestyle. Chodzi nie tylko o dostarczanie jedzenia w pudełkach, ale przede wszystkim przekazywanie pasji do zdrowego stylu życia i edukację w tym zakresie. To natomiast pozwoliło firmie zbudować świadomą społeczność, która utożsamia z jej wartościami. Przedsiębiorstwo nie idzie też na ustępstwa w odniesieniu do rozwiązań ekologicznych, budując w ten sposób strategię zrównoważonego i transparentnego biznesu.
Jaki jest sekret sukcesu Body Chief?
Twórca marki od początku budował biznes, na wtedy bardzo oryginalnym podejściu marketingowym — współpracy ze znanymi, cenionymi nazwiskami w różnych grupach społecznych. Wykorzystał swoje kontakty w sporcie, tym samym uruchamiając działania promocyjne z piłkarzami ekstraklasy i rozpoznawalnymi zawodnikami MMA. Influencer marketing nie był wtedy popularnym narzędziem w budowaniu strategii firmy.
Przełomów w cyklu życia marki było mnóstwo. Jeden z ważniejszych nastąpił mniej więcej po dwóch latach od startu działalności, kiedy Body Chief powielił swój marketingowy schemat działania na całą Polskę, uzyskując wsparcie medialne od wielu cenionych gwiazd show-biznesu. Poprzez wyjście do różnych grup odbiorców Body Chief świadomie kreował potrzebę zakupową dostosowując przekaz do oferty.
Ekologia to priorytet
Body Chief nieustannie zdobywał silne kompetencje w zakresie budowania zrównoważonej strategii. Marcin Mazurek wraz z zespołem bardzo szybko uświadomili sobie, że skala ich działania nie przynosi tak dużych korzyści dla środowiska jak dostarczane przez nich pełnowartościowe i zbilansowane posiłki. Czarne, plastikowe opakowania to znak rozpoznawczy cateringów dietetycznych, a dostarczanie ich do tysięcy lokalizacji w kraju każdego dnia generuje w ujęciu miesięcznym i rocznym tony plastiku wprowadzanego do obiegu. Oczywistym stało się dla marki, że taki stan rzeczy nie może występować dłużej...
W Body Chief podjęto decyzję, by podczas dostaw wykorzystywać torby z papieru ekologicznego o minimalnym zadruku. W 2019 roku natomiast zrezygnowano z plastikowych słomek oraz sztućców, by chwilę później zrewolucjonizować całkowicie rynek diety pudełkowej, stawiając na papierowe, bezpieczne dla środowiska biodegradowalne opakowania. Wówczas Body Chief był pierwszą firmą na rynku, która w tak szerokim spektrum zadbała o ograniczenie plastiku. Efekty działania i optymalizacji oferty na rzecz środowiska pozwoliły na redukcję jednostkowego zużycia plastiku o 90 procent.
Body Chief w dalszym ciągu szuka rozwiązań pomagających nie tylko wyeliminować wprowadzanie tworzyw sztucznych do obiegu, ale także wspierających wybór konsumentów. W 2024 roku marka wprowadziła alternatywne szklane opakowania, które oprócz tych biodegradowalnych są dostępne podczas procesu zamawiania.
Rozwój na wielu płaszczyznach
Niezmiennym celem Body Chief od lat jest ciągły rozwój w zakresie dostarczania zestawów dietetycznych, które w pełni odpowiadają na potrzeby klientów. Firma nie ulega chwilowym trendom żywieniowym i modom, lecz nie przechodzi obok nich zupełnie obojętnie. Czujni dietetycy marki wprowadzają do oferty rozwiązania sprawdzone przede wszystkim na poziomie eksperckim. O tym świadczy szeroka gama produktów specjalistycznych jak dostępność diety lekkostrawnej (Soft) czy diety o niższej zawartości cukru (Low IG).
Innym z przykładów rozwoju oferty Body Chief jest bez wątpienia Dieta z Wyborem Menu, która dostarcza klientom elastyczność i swobodę decydowania o tym, co danego dnia znajdą na talerzu. Owa elastyczność wymaga jednak zmian w zakresie produkcyjnym, które szybko zaadresowano w Body Chief. By móc rozwijać ofertę, a przede wszystkim sprawnie i szybko przygotować posiłki w skali kilkunastu tysięcy dziennie, marka otworzyła nową siedzibę znacząco zwiększając możliwości produkcyjne.
Zdrowie, smak i… convenience – współpraca z LIDL Polska
Na przestrzeni czasu, dieta pudełkowa stała się modelem żywienia powszechnie rozpoznawalnym i bazującym przede wszystkim na wygodzie i odzyskaniu czasu poświęcanego na zakupy i gotowanie. Wygoda w szerokim rozumieniu jest tutaj kluczowa, a Body Chief dzięki niestandardowym projektom i współpracom udowadnia jak należy dbać o swojego klienta (i nie tylko).
Rozwój oferty Body Chief o Diety z Wyborem Menu był wyłącznie początkiem rozwoju elastyczności i swobody wyboru, a osoby zarządzające firmą podjęły decyzję o kolejnym rewolucyjnym w branży kroku. Wprowadzenie oferty świeżych dań z krótkim terminem ważności do sieci Lidl Polska to coś, czego nie dokonał żaden z innych cateringów i dotychczas jest to jedyna taka współpraca na rynku.