Co to jest audyt Google Ads?
Audyt Google Ads opiera się na profesjonalnej ocenie stanu rzeczy, dotychczasowej wydajności konta, a także na słabych stronach i możliwościach poprawy w zakresie wzrostu i wydajności. Celem audytu Google Ads jest uzyskanie dokładnego obrazu tego, gdzie należy podjąć działania, aby poprawić wydajność, dlaczego i w jakiej formie. Ostateczny dokument kontrolny musi stanowić podstawę do podejmowania decyzji w celu określenia dalszej ścieżki kampanii, w tym konkretnych działań.
Kiedy powinno się przeprowadzić audyt Google Ads?
Istnieje kilka możliwych sytuacji, w których audyt jest konieczny lub przynajmniej sensowny. Oto sześć możliwych scenariuszy.
W pierwszym przypadku chodzi o niezadowolenie z bieżącej skuteczności kampanii. Należy więc zastanowić się, jakie cele w ogóle mają zostać osiągnięte i w jakim stopniu obecna konfiguracja kampanii im odpowiada. W związku z tym audyt Google Ads musi odpowiedzieć na pytanie - jakie wskaźniki obecnie utrudniają sukces kampanii? Jakie działania należy podjąć w przyszłości, aby osiągnąć wyznaczone cele?
Drugi scenariusz polega na zasięgnięciu opinii osoby z zewnątrz. Czy obecna strategia w pełni wykorzystuje potencjał Google Ads? Niekoniecznie musi występować niezadowolenie lub problem, aby uznać audyt za przydatny. Audyt Google Ads ma w tym przypadku na celu dostarczenie profesjonalnej oceny, gdzie firma znajduje się obecnie z konfiguracją kampanii i co można by jeszcze osiągnąć.
Trzeci scenariusz to przejęcie konta Google Ads od innej osoby. W takiej sytuacji chce się uzyskać jasny obraz tego, na czym się stoi. Również w tym przypadku powinno się mieć na uwadze konkretne pytania, na które będzie się chciało odpowiedzieć później jako nowy menedżer konta. Jednak najpierw trzeba skoncentrować się na istotnych kwestiach. W przeciwnym razie nie będzie czasu na faktyczną optymalizację przed analizą i audytem. W perspektywie średnioterminowej można przejść do szczegółowej analizy.
Punkt czwarty jest niemalże spójny ze scenariuszem trzecim. Kiedy zmienia się lub poszerza zakres obowiązków i po raz pierwszy przejmuje rolę menedżera, na pewno chce się poznać czynniki, które powinno spełniać dobrze utrzymane i ukierunkowane konto Google Ads. W ramach audytu Google Ads można poznać je równolegle krok po kroku i opracować wszystkie podejścia optymalizacyjne.
Piąty scenariusz ma za zadanie zapewnić przejrzystość wyników w dłuższej perspektywie czasowej dla procesu ciągłego doskonalenia.
Szósty scenariusz zakłada badanie konkurencji. Jeśli nie ma się jeszcze konta Google Ads, ale chce się wykorzystać potencjał, można to sprawdzić w formie badania konkurencji. Wtedy warto przyjrzeć się potencjalnym słowom kluczowym i firmą, które działają w tej samej branży. Wchodząc na stronę https://digitalk.pl/uslugi/audyt-google-ads/, można dowiedzieć się więcej na temat audytu i korzyści, jakie można osiągnąć po jego przeprowadzeniu.
Audyt Google Ads - zalety
Regularne sprawdzanie kampanii ma na celu zajęcie się rzeczami, które na co dzień mogą być przeoczone w zarządzaniu. Dzięki audytowi można wznieść biznes na wyższy poziom. Audyt pozwala na:
- identyfikację nowych możliwości ekspansji,
- usprawnienie bieżących procesów zarządzania,
- uzyskanie wglądu w odbiorców, który można zastosować zarówno do konta, jak i do innych kanałów marketingowych,
- walidację założeń.
Dzięki audytowi zyskuje się cenne informacje i odkrywa wiele sposobów na ulepszenie swoich kont. Koncentrując się na tych obszarach i zadając ważne pytania podczas sprawdzania własnego konta Google Ads, można mieć pewność, że zmaksymalizuje się zwrot z inwestycji w marketing.
Jak znaleźć firmę, która przeprowadzi audyt Google Ads?
W branży marketingowej jest dość duża konkurencja, a więc ciężko jest wybrać najlepszą agencję, która przeprowadzi audyt Google Ads w najlepszy sposób. Najlepiej jest postawić na firmę z dużym doświadczeniem, bo to jest najważniejsze w tej branży. Oczywiście liczy się też pasja, a więc warto zdecydować się na agencję, którą prowadzi osoba nie tylko wykwalifikowana, ale także kreatywna i kochająca to, co robi. Ważnym aspektem są też rekomendacje innych klientów, a więc i ten punkt należy uwzględnić podczas wyboru. Na pewno dzięki audytowi można sprawić, że kampania reklamowa będzie skuteczniejsza, a to pomoże osiągać większe zyski.
Audyt Google Ads - ile trzeba zapłacić?
Każde konto Google jest wyjątkowe i inne. Istnieją konta, które działają od ponad dziesięciu lat z setkami tysięcy słów kluczowych. Istnieją też małe konta z kilkoma grupami reklam i słowami kluczowymi. Z tego względu ciężko jest oszacować koszt audytu. Cena zależna jest między innymi od:
- ilości aktywnych kampanii,
- wielkości kampanii pod względem grup reklam i słów kluczowych,
- struktury kampanii.
Jeśli dane konto jest przejrzyste i logiczne, to cena będzie oczywiście niższa. I odwrotnie. Jeśli na koncie panuje całkowity chaos, to wówczas pracownicy agencji będą mieli znacznie więcej pracy. Na ostateczny koszt wpływa także fakt, czy chodzi o analizę pojedynczego konta Google Advertising, czy o weryfikację MCC z wieloma powiązanymi kontami. Również istotny jest zasięg reklamy. Na pewno koszty nie są wygórowane, a efekty nadzwyczajne.