Czy audyt Google Ads wyniesie mój biznes na wyższy poziom? [ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie nawet dla dobrych strategów. Przede wszystkim profesjonalna kampania marketingowa pozwala pozyskać nowych klientów i rozreklamować markę. Najlepszą formą reklamy jest oczywiście reklama internetowa. W szczególności dobre rezultaty przynosi Google Ads. Jednak czasami w firmie jest zastój, a klienci się nie pojawiają. W takim wypadku warto przeprowadzić audyt Google Ads. Co to takiego jest?

Skuteczność audytu Google Ads

Co to jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads opiera się na profesjonalnej ocenie stanu rzeczy, dotychczasowej wydajności konta, a także na słabych stronach i możliwościach poprawy w zakresie wzrostu i wydajności. Celem audytu Google Ads jest uzyskanie dokładnego obrazu tego, gdzie należy podjąć działania, aby poprawić wydajność, dlaczego i w jakiej formie. Ostateczny dokument kontrolny musi stanowić podstawę do podejmowania decyzji w celu określenia dalszej ścieżki kampanii, w tym konkretnych działań.

Kiedy powinno się przeprowadzić audyt Google Ads?

Istnieje kilka możliwych sytuacji, w których audyt jest konieczny lub przynajmniej sensowny. Oto sześć możliwych scenariuszy.

W pierwszym przypadku chodzi o niezadowolenie z bieżącej skuteczności kampanii. Należy więc zastanowić się, jakie cele w ogóle mają zostać osiągnięte i w jakim stopniu obecna konfiguracja kampanii im odpowiada. W związku z tym audyt Google Ads musi odpowiedzieć na pytanie - jakie wskaźniki obecnie utrudniają sukces kampanii? Jakie działania należy podjąć w przyszłości, aby osiągnąć wyznaczone cele?

Drugi scenariusz polega na zasięgnięciu opinii osoby z zewnątrz. Czy obecna strategia w pełni wykorzystuje potencjał Google Ads? Niekoniecznie musi występować niezadowolenie lub problem, aby uznać audyt za przydatny. Audyt Google Ads ma w tym przypadku na celu dostarczenie profesjonalnej oceny, gdzie firma znajduje się obecnie z konfiguracją kampanii i co można by jeszcze osiągnąć.

Trzeci scenariusz to przejęcie konta Google Ads od innej osoby. W takiej sytuacji chce się uzyskać jasny obraz tego, na czym się stoi. Również w tym przypadku powinno się mieć na uwadze konkretne pytania, na które będzie się chciało odpowiedzieć później jako nowy menedżer konta. Jednak najpierw trzeba skoncentrować się na istotnych kwestiach. W przeciwnym razie nie będzie czasu na faktyczną optymalizację przed analizą i audytem. W perspektywie średnioterminowej można przejść do szczegółowej analizy.

Punkt czwarty jest niemalże spójny ze scenariuszem trzecim. Kiedy zmienia się lub poszerza zakres obowiązków i po raz pierwszy przejmuje rolę menedżera, na pewno chce się poznać czynniki, które powinno spełniać dobrze utrzymane i ukierunkowane konto Google Ads. W ramach audytu Google Ads można poznać je równolegle krok po kroku i opracować wszystkie podejścia optymalizacyjne.

Piąty scenariusz ma za zadanie zapewnić przejrzystość wyników w dłuższej perspektywie czasowej dla procesu ciągłego doskonalenia.

Szósty scenariusz zakłada badanie konkurencji. Jeśli nie ma się jeszcze konta Google Ads, ale chce się wykorzystać potencjał, można to sprawdzić w formie badania konkurencji. Wtedy warto przyjrzeć się potencjalnym słowom kluczowym i firmą, które działają w tej samej branży. Wchodząc na stronę https://digitalk.pl/uslugi/audyt-google-ads/, można dowiedzieć się więcej na temat audytu i korzyści, jakie można osiągnąć po jego przeprowadzeniu.

Audyt Google Ads - zalety

Regularne sprawdzanie kampanii ma na celu zajęcie się rzeczami, które na co dzień mogą być przeoczone w zarządzaniu. Dzięki audytowi można wznieść biznes na wyższy poziom. Audyt pozwala na:

  • identyfikację nowych możliwości ekspansji,
  • usprawnienie bieżących procesów zarządzania,
  • uzyskanie wglądu w odbiorców, który można zastosować zarówno do konta, jak i do innych kanałów marketingowych,
  • walidację założeń.

Dzięki audytowi zyskuje się cenne informacje i odkrywa wiele sposobów na ulepszenie swoich kont. Koncentrując się na tych obszarach i zadając ważne pytania podczas sprawdzania własnego konta Google Ads, można mieć pewność, że zmaksymalizuje się zwrot z inwestycji w marketing.

Jak znaleźć firmę, która przeprowadzi audyt Google Ads?

W branży marketingowej jest dość duża konkurencja, a więc ciężko jest wybrać najlepszą agencję, która przeprowadzi audyt Google Ads w najlepszy sposób. Najlepiej jest postawić na firmę z dużym doświadczeniem, bo to jest najważniejsze w tej branży. Oczywiście liczy się też pasja, a więc warto zdecydować się na agencję, którą prowadzi osoba nie tylko wykwalifikowana, ale także kreatywna i kochająca to, co robi. Ważnym aspektem są też rekomendacje innych klientów, a więc i ten punkt należy uwzględnić podczas wyboru. Na pewno dzięki audytowi można sprawić, że kampania reklamowa będzie skuteczniejsza, a to pomoże osiągać większe zyski.

Audyt Google Ads - ile trzeba zapłacić?

Każde konto Google jest wyjątkowe i inne. Istnieją konta, które działają od ponad dziesięciu lat z setkami tysięcy słów kluczowych. Istnieją też małe konta z kilkoma grupami reklam i słowami kluczowymi. Z tego względu ciężko jest oszacować koszt audytu. Cena zależna jest między innymi od:

  • ilości aktywnych kampanii,
  • wielkości kampanii pod względem grup reklam i słów kluczowych,
  • struktury kampanii.

Jeśli dane konto jest przejrzyste i logiczne, to cena będzie oczywiście niższa. I odwrotnie. Jeśli na koncie panuje całkowity chaos, to wówczas pracownicy agencji będą mieli znacznie więcej pracy. Na ostateczny koszt wpływa także fakt, czy chodzi o analizę pojedynczego konta Google Advertising, czy o weryfikację MCC z wieloma powiązanymi kontami. Również istotny jest zasięg reklamy. Na pewno koszty nie są wygórowane, a efekty nadzwyczajne.

ZOBACZ TAKŻE