Pracodawca, który zatrudni osobę 50+, zarejestrowaną jako bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy, może się ubiegać o dofinansowanie wynagrodzenia takiego pracownika. Wsparcie jest przyznawane na 12 miesięcy, wynosi maksymalnie połowę najniższego wynagrodzenia obowiązującego w dniu podpisywania umowy, czyli obecnie do 2 333 zł brutto. Podstawowe warunki, jakie musi spełnić pracodawca to podpisanie umowy o pracę z zatrudnianym bezrobotnym oraz utrzymanie zatrudnienia takiej osoby przez kolejnych 6 miesięcy po wygaśnięciu umowy o dofinansowanie.
Dofinansowanie wynagrodzenia osób z prawem do emerytury
Nowością – wprowadzoną od 1 czerwca na mocy nowelizacji ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia – jest dofinansowanie wynagrodzenia osób z prawem do emerytury czyli kobiet po 60. roku życia oraz mężczyzn, którzy skończyli 65 lat zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łodzi jako poszukujący zatrudnienia. O ile bezpośrednio przed rejestracją nie byli zatrudnieni albo nie wykonywali innej pracy zarobkowej u pracodawcy ubiegającego się o wsparcie. Dofinansowanie do wynagrodzenia także jest na 12 miesięcy, ale tutaj jest wypłacane co 2 miesiąc, a jego wysokość także nie może być wyższa niż połowa najniższego wynagrodzenia.
Na koniec czerwca w PUP w Łodzi były zarejestrowane 5 702 osoby w wieku 50+. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie https://lodz.praca.gov.pl/
