– Wprawdzie zgłoszenia mieliśmy przyjmować od 1 lutego, a do domów mieszkańców ruszyć 15 lutego, ale telefony do biura rozdzwoniły się natychmiast po tym, jak ogłosiliśmy, że w Łodzi będzie taka usługa. A sprawy okazały się niecierpiące zwłoki. Odwiedziliśmy więc już pierwszych 10 osób, a na ten tydzień mamy zaplanowane wizyty u czwórki kolejnych – mówi Katarzyna Tręda-Pisera, łódzki rzecznik niepełnosprawnych.
Do kogo przyjdzie „Mobilny Urzędnik"?
Pomoc skierowana jest w szczególności do osób, które mają znaczny stopień niepełnosprawności, choroby neurologiczne, ograniczoną możliwość swobodnego poruszania się, która uniemożliwia samodzielną wizytę w urzędzie miasta. Do takich mieszkańców po telefonicznym uzgodnieniu wizyty przyjedzie urzędnik, który pomoże wypełnić dokumenty, zawiezie je sam do urzędu.
Do wszystkich, którzy poproszą o pomoc, trafi pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych. Pomoże m.in. przy wydaniu Łódzkiej Karty Bez Barier, która uprawnia do szeregu ulg i zniżek dla osób z niepełnosprawnościami, przy przyjęciu wniosku o abonament parkingowy, przy skorzystaniu z projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami. Pracownik Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami będzie zaś służył pomocą przy zakładaniu i potwierdzaniu profilu zaufanego, co usprawnia sprawy urzędowe i pozwala załatwiać je bez wychodzenia z domu. Możliwa jest też pomoc w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego czy zgłoszenie do innej instytucji każdego problemu, z jakim zwróci się odwiedzany mieszkaniec.
Jak umówić się na wizytę?
Wystarczy zadzwonić na numer tel. (42) 638 45 40, do oddziału do spraw osób niepełnosprawnych i umówić się na wizytę. Wizyty mobilnego urzędnika są umawiane na wtorki i czwartki.