Nie trzeba już wypełniać papierowego wniosku o wydanie dokumentu. Sporządza go teraz urzędnik, wystarczy się podpisać. Wszystkie stanowiska obsługowe zostały wyposażone w tablety, dzięki którym można sprawdzić poprawność danych osobowych oraz złożyć na nich podpis do zamieszczenia w dowodzie.
Przywrócono możliwość przesyłania wniosku o wydanie dowodu osobistego przez internet dla wszystkich grup wiekowych. Jednak wnioskodawcy powyżej 12. roku życia mają 30 dni od daty wysłania wniosku, by wyznaczyć wizytę w Urzędzie Miasta Łodzi w celu uzupełnienia go o odciski palców i wzór podpisu.
Wysyłając wniosek przez internet, należy szczególną uwagę zwrócić na dołączoną do niego fotografię. Zdjęcie musi być aktualne, ma przedstawiać twarz wnioskodawcy en face, z zamkniętymi ustami, bez gestów mimicznych, nakrycia głowy lub utrudniających identyfikację okularów.
Szczegółowe informacje: https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/zalatw-sprawe-urzedowa/wyszukiwarka-spraw/sprawy-obywatelskie/dowod-osobisty