„Dojrzałość jest piękna” – to hasło kampanii społecznej, która pokazuje piękno kobiet dojrzałych oraz odczarowuje mit, że tylko młode dziewczyny mogą zaistnieć w modelingu czy reklamie.
– Jedna z najpiękniejszych kobiet wszechczasów, Vivien Leigh, mówiła: „Nie ma brzydkich kobiet, są tylko kobiety, które nie wiedzą, że są piękne” – mówi Elżbieta Łacina, prezes zarządu DOZ Fundacji dbam o zdrowie, która była inicjatorką akcji. – Zainspirowani tą myślą postanowiliśmy zorganizować sesję z udziałem pań w wieku od 60+ do niemal 80 lat. Mają za sobą różne doświadczenia i różne spojrzenie na świat. Każda nabyta zmarszczka to historia ich życia.
Nowe spojrzenie
Dla seniorek udział w sesji zdjęciowej był niezwykłym wydarzeniem. Większość debiutowała w roli modelek przed obiektywem autorki zdjęć Anny Wajs z Pastelowego Atelier. Dla wielu z nich pozowanie do zdjęć było wyzwaniem wymagającym przełamania wewnętrznych oporów. Fotografia do pewnego stopnia obnaża modela, nawet jeśli pozuje w pełnym stroju, zatem niezbędna jest odwaga.
– Życie to ciągłe zmiany, doświadczanie nowych rzeczy. Ja należę do osób odważnych, więc śmiało sięgam po nowe wyzwania, żeby moje życie było spełnione i przyjemne. Udział w sesji do kalendarza dał mi nowe spojrzenie na samą siebie. Cudowne doświadczenie – mówi Jagoda Kropidłowska, której zdjęcie w kalendarzu zdobi październik. Przez całe życie zajmowała się coachingiem – doradztwem zawodowym i rozwojem osobistym. Na co dzień jest trenerem IT dla seniorów, prowadzi warsztaty z obsługi smartfonów i mediów społecznościowych dla osób 60+. Jest Latarnikiem, Ambasadorem Głosu Seniora i wiceprzewodniczącą Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP.
Sesja – marzenie
Udział w sesji był dla pań wielką przygodą. Nie wszystkie znały się wcześniej, ale wspólna przygoda bardzo je zintegrowała. Pewności siebie dodał im profesjonalny makijaż, stylizacja fryzur i przygotowane stroje, dzięki którym mogły poczuć się jak zawodowe modelki. To wszystko razem wzięte oraz przyjazna atmosfera planu zdjęciowego sprawiły, że na kartach kalendarza demonstrują naturalne, dojrzałe piękno. – Nie wszystkie panie się znały. Teraz łączy je wspólne przeżycie, wspólna przygoda, którą, jak mówią, będą pamiętać do końca życia – podkreśla Aleksandra Pawlak z Biura Usług Turystycznych „Przygodowo-Podróże” specjalizującego się w ofercie wypoczynkowej dla seniorów, które przyłączyło się do kampanii „Dojrzałość jest piękna”.
Kalendarz można nabyć w BUT „Przygodowo-Podróże” przy ul. Narutowicza 67 (tel. 530 158 803, e-mail:<link przygodowo@op.pl>przygodowo@op.pl</link>). Cena 50 zł. Pozyskane z jego sprzedaży środki finansowe zostaną przeznaczone na wsparcie działań na rzecz osób starszych, które prowadzi DOZ Fundacja dbam o zdrowie.