Kolej Dużych Prędkości w Łodzi. Przystanek Łódź Retkinia zostaje!

Spółka CPK wybrała najkorzystniejszą ofertę na przebudowę układu torowego na Retkini w Łodzi. Wykonawca opracuje projekt dla 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi w taki sposób, by przystanek Łódź Retkinia był czynny w trakcie budowy.

Łódź. Kolej Dużych Prędkości w Łodzi. Przystanek Łódź Retkinia zostaje!
Kolej Dużych Prędkości w Łodzi. Przystanek Łódź Retkinia zostaje!

Wybrany przez spółkę CPK wykonawca – Multiconsult, złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie przystanku Łódź Retkinia.

Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny. Zwycięską ofertę Multiconsult Polska sp. z o. o. wyceniono na 58 691 667,27 zł brutto – informuje inwestor.

Jakie zmiany w projekcie?

W poprawionym projekcie tory linii kolejowej 85 zostały przesunięte z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Dzięki wprowadzonym w planie budowy zmianom, możliwe również będzie uniknięcie kolizji z rozbudową podstacji trakcyjnej Łódź Lublinek (prowadzonej przez PGE Energetyka Kolejowa). Kolejną zaplanowaną zmianą jest przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z okolic ulic Maratońskiej i Spartańskiej w Łodzi bliżej stacji Łódź Lublinek, dzięki czemu powstanie przestrzeń dla ewentualnego nowego przystanku Łódź Smulsko.

Zminimalizowany zostanie również wpływ budowy KDP na przystanek PKP Łódź Retkinia. Korzystanie z niego przez pasażarów nadal będzie możliwe nawet podczas robót.

ZOBACZ TAKŻE