Łódzcy seniorzy trenują wspinaczkę, grają w tenisa i biorą udział w maratonach

Nie straszny im maraton, nordic walking, ćwiczenia na siłowni zewnętrznej, gimnastyka na piłkach, joga, taniec, a nawet... ścianka wspinaczkowa. Łódzcy seniorzy trzymają formę jak młodzieńcy.

Łódź.pl
Łódzcy seniorzy pielęgnują swoje pasje, trenują wspinaczkę, grają w tenisa i biorą udział w maratonach
6 zdjęć
Łódź.pl
Łódź.pl
Łódź.pl
Łódź.pl
Łódź.pl
ZOBACZ
ZDJĘCIA (6)

Czas na tenis stołowy 

– Nie każdy wie, że historia tenisa stołowego miała swoje początki w XIX w. w Anglii. I właśnie tą staroangielską grą nasi seniorzy otworzyli aktywnie czerwiec. Dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego mogli uczestniczyć w prawdziwym, prawie profesjonalnym turnieju tenisa stołowego. Podczas turnieju rywalizowały w oddzielnych klasyfikacjach zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Poziom był bardzo wyrównany i, co nie jest zaskoczeniem, bardzo wysoki – mówi Agnieszka Celejewska, koordynator z Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora przy ul. Rzgowskiej 170, które to dzięki prowadzącemu CZAS Miejskiemu Centrum Medycznemu „Górna" ma w 2022 r. prawie 100 tys. zł do wykorzystania na różne dodatkowe aktywności dla seniorów.

Organizatorzy z Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora ze Rzgowskiej zadbali o to, aby zawodnicy czuli się zaopiekowani i bezpieczni. W obiekcie klubu VERASPORT seniorzy grali na profesjonalnych stołach do tenisa stołowego. Dla każdego z uczestników turnieju przygotowane zostały upominki od organizatorów oraz partnerów zabawy, a dla najlepszych – puchary. 

– Widząc, jakim zainteresowaniem wśród seniorów cieszą się aktywne spotkania z tenisem stołowym, na pewno możemy powiedzieć, że to nie jest ostatni turniej, który zorganizujemy dzięki funduszom Budżetu Obywatelskiego – zapewnia Agnieszka Celejewska.

Łódzcy seniorzy trenują wspinaczkę

Dzięki funduszom z Budżetu Obywatelskiego seniorzy mogli też poznać nowe, dotychczas nieznane im aktywności. Jedną z nich jest wspinaczka na sztucznej ścianie.

– Dwudziestu seniorów z całej Łodzi zmierzyło się ze swoimi słabościami oraz ograniczeniami. Okazało się, że „strach ma wielkie oczy" i wszyscy uczestnicy zajęć, pod czujnym okiem instruktorów z Centrum Wspinaczkowego „Stratosfera" dali radę zdobyć szczyt ściany. Przygotowane były trzy drogi wspinaczkowe. Każda różniła się poziomem trudności. Większość uczestników zajęć pokonała je wszystkie – opowiada Sebastian Seraficki, koordynator Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora przy ul. Libelta 16, a jednocześnie taternik.

Jako że plan zakładał zdobycie przez seniorów mitycznych 8848 mnpm, to na pewno będą oni jeszcze nie raz na ściance wspinaczkowej, aby uzyskać ten wynik. 

W czasie zajęć seniorzy poznali również zasady bezpiecznego zachowania na ściance, a także nauczyli się kilku słów z żargonu taterników. – Na koniec wszyscy orzekli, że następnym razem drogi muszą być już trudniejsze, bo przecież seniorzy mogą wszystko – dodaje Sebastian Seraficki.

Maraton Nordic Walking

140 seniorów właśnie zakończyło II Maraton Na Raty Nordic Walking po lesie Łagiewnickim. Przypomnijmy, naszych seniorów prawie w każdą sobotę, ale i w tygodniu można spotkać na spacerach z kijkami – zarówno w Arturówku, jak i w łódzkich parkach. Jednak Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora na Bałutach, które wpadło na inny pomysł – po raz drugi, wraz z innymi CZAS – zorganizowało maraton. Do pokonania był dystans 42,195 km. Każdy ze spacerów miał ok. 10,5 km, czyli przejście już czterech spacerów dawało uczestnikowi trasę maratonu! Zaś w sumie odbyło się sześć spacerów w ramach Maratonu na Raty. Każdy to nowe, zaskakujące, a na pewno różnorodne trasy. Na finał były dyplomy, medale, a nawet losowanie nagród.

Turnieje i maratony to dodatkowe emocje dla seniorów, odrobina zdrowej rywalizacji, ale i na co dzień nie brakuje atrakcji oraz ruchu. Uczestnicy czterech miejskich centrów zdrowego i aktywnego seniora: przy ul. Szpitalnej 6, Libelta 16, Rzgowskiej 170 oraz Cieszkowskiego 6 każdego dnia korzystają przynajmniej z kilku aktywności fizycznych: od ćwiczeń z użyciem piłki na sali gimnastycznej, przez ćwiczenia na zewnętrznej siłowni, aż po jogę czy taniec.  

 

 

ZOBACZ TAKŻE