Szeroka, miejscami po cztery pasy ruchu, al. Bandurskiego i Waltera-Janke w Łodzi są zmorą pieszych i miejscem, gdzie kierowcy znacznie przekraczają prędkość. Piesi mają na tych skrzyżowaniach do przejścia ponad 10 metrowe jezdnie. Nie ma tu również przejazdów dla rowerzystów, pomimo dróg rowerowych, które są wzdłuż tych alei.
Zmiany w przepisach
Wraz z budową nowej drogi rowerowej na Waltera-Janke (od Obywatelskiej do Wyszyńskiego), należało dostosować stary układ ulicy do nowych przepisów ruchu drogowego, które jednoznacznie mówią, że nie może być przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej, przez więcej niż jeden pas ruchu. Dlatego przy Wyszyńskiego w Łodzi, gdzie mamy rozległe skrzyżowanie i różne kierunki ruchu, wybudowano sygnalizację świetlną, aby pozostawić obecny układ pasów. Sygnalizacja zatrzyma pojazdy na Bandurskiego i na pewno nie upłynni przejazdu, jednak zapewni bezpieczne przejście pieszym, możliwość utworzenia przejazdu dla rowerzystów i zniweluje kolizje na skrzyżowaniu.
Nowy układ pasów
Z powodu małej odległości między Wyszyńskiego, Maratońską, a Pienistą w Łodzi, nie budowano kolejnych sygnalizacji, które mogłyby zablokować ruch na tym terenie. Dlatego wymalowano nowy układ pasów, aby dostosować organizacje ruchu do obowiązujących przepisów. Zamiast trzech, będziemy mieć dwa pasy do przejazdu. Prawy i lewy, bez środkowego, który będzie wyłączony, aby stworzyć azyl dla pieszych na przejściu i tym samym, zapewnić przepisowe i bezpieczne przejście drogowe.