Od al. Śmigłego-Rydza do ul. Grabowej aktualnie powstaje koryto nowego torowiska tramwajowego, trwa też budowa odwodnienia. Na skrzyżowaniu ul. Przybyszewskiego z ul. Przędzalnianą oprócz ostatnich prac rozbiórkowych toczą się też roboty przy montażu niezbędnych instalacji ziemnych. Między ul. Kilińskiego a ul. Przędzalnianą dobiega końca montażu słupów trakcyjno-oświetleniowych.
Przebudowana ul. Przybyszewskiego będzie miała nie tylko nową jezdnię i chodniki, ale też całkiem nową infrastrukturą tramwajową, w tym przystanki. Estetykę poprawi nowa zieleń, a dzięki inwestycji Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej zmodernizowano sieć wodociągową.
Rosną wiadukty
Stare wiadukty na ul. Przybyszewskiego (dwa drogowe i jeden tramwajowy) nie nadawały się już do użytku. Trzeba było je zburzyć i wybudować od nowa. Pierwszy odbudowano wiadukt północny, teraz prace mostowe koncentrują się na wiadukcie tramwajowym i południowym.
Po ukończeniu staną się nowoczesnym węzłem przesiadkowym, który zintegruje cały transport zbiorowy. Dopełnieniem będzie nowa stacja kolejowa Łódź Zarzew, która powstanie pod nimi (inwestycja PKP PLK ma się zakończyć w 2025 r.). Łodzianie zyskają wówczas opcję łatwej przesiadki pomiędzy komunikacją miejską a koleją. Będzie też miejsce na parkingi dla rowerów i samochodów.
Projekt pn. "Program niskoemisyjnego transportu miejskiego – przebudowa linii tramwajowej w ul. Przybyszewskiego na odcinku od Placu Reymonta do posesji nr 42 wraz z budową węzła przesiadkowego i przebudową torowiska od wiaduktów Przybyszewskiego do ul. Lodowej" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA.RPLD.03.01.03-10-0001/19 zawartej w dniu 29 lipca 2021 roku.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.