Do tej pory na Boya-Żeleńskiego w Łodzi wykonano podbudowę pomocniczą z gruntu stabilizowanego o grubości 25 cm, aby wzmocnić i ulepszyć grunt. Następnie wykonano podbudowę z kruszywa granitowego o grubości 20 cm. Na tym etapie wykonane zostały specjalistyczne badanie VSS, polegające na stopniowym obciążaniu podłoża, aby sprawdzić jego nośność i zagęszczenie. Badania wykazały miejscowo zbyt duże frakcje pylaste, więc należało doziarnić materiał, aby zapewnić odpowiednie właściwości.
Bez zastrzeżeń
Ponadto w ostatnich dniach wykonano podbudowę właściwą z betonu asfaltowego o grubości 6 cm. Tu również pobrano próbki do badań. Laboratorium nie miało zastrzeżeń, więc wykonawca dostał zielone światło do dalszych działań. Tym samym, aby nie powstały kolejny i nierówności, w środę (26 marca) rozpoczęto wylewanie betonu w miejscach, gdzie zatrzymywać się będą autobusy na przystankach MPK Łódź.
Kiedy koniec prac?
W najbliższych dniach planowane jest układanie dwóch kolejnych warstw asfaltu – wiążącej i ścieralnej. Jeśli wszystko będzie dobrze wykonane już w kwietniu możliwe będzie zakończenie prac na Boya-Żeleńskiego.