W ostatnich tygodniach nowości dla pieszych i rowerzystów pojawiły się na al. Piłsudskiego od ul. Paryskiej do ul. Niciarnianej, na ul. Wycieczkowej od ul. Strykowskiej do parkingu przy ul. Lisiej (tzw. „kaloryfer”), na al. Waltera-Janke od ul. Obywatelskiej do al. Wyszyńskiego oraz na ul. Tuszyńskiej.
Przez cały czas trwają także budowy w innych częściach Łodzi. Następne nowe drogi dla rowerów powstają na al. Palki od ronda Solidarności do ul. Wojska Polskiego, na ul. Rokicińskiej od stadionu Widzewa Łódź do ronda Inwalidów, na ul. Puszkina od ul. Dąbrowskiego w kierunku ronda Sybiraków, a także na ul. Krzemienieckiej od al. Bandurskiego do ul. Kozietulskiego.
Dalszą część artykułu znajdziesz poniżej.
Od Retkini aż po Widzew
Sporo zmieni się także pod samą Atlas Areną. To właśnie tutaj rozpoczęła się niedawno budowa nowej drogi dla rowerów, która połączy ul. Krzemieniecką z dworcem Łódź Kaliska. Na początek rozbiórka starej infrastruktury, a następnie budowa zupełnie nowej.
Droga dla rowerów pojawi się także na całym remontowanym odcinku ul. Wróblewskiego od al. Politechniki do ul. Wólczańskiej. We wszystkich nowych inwestycjach poprawia się zarówno bezpieczeństwo, jak i wygoda dla wszystkich użytkowników. Zniszczone i wysłużone kostki brukowe zamieniane są na świeży i równy asfalt. Tylko na samej trasie W-Z pojawi się w 2025 roku łącznie aż 11 km nowych dróg rowerowych.
