Rozbudowa autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą, której początek zaplanowano na pierwszą połowę 2026 roku, obejmie łącznie 92 km trasy, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km to prace na wysokości węzła Łódź Północ.
Dodatkowe pasy ruchu
Głównym zamierzeniem inwestycji jest rozbudowa obu jezdni autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu, dzięki czemu droga pomiędzy węzłami Łódź Północ i Pruszków będzie miała po trzy pasy w każdym kierunku. Co więcej, dodatkowe prace zostaną także przeprowadzone na wysokości węzła Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2. Drogowcy wymienią tam nawierzchnię oraz oświetlenie drogi na energooszczędne.
Najbardziej ruchliwy odcinek
Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą jest użytkowana od 13 lat. W tym czasie stała się jednym z najbardziej ruchliwych odcinków dróg w całej Polsce. Przepustowość autostrady A2 zaczyna się wyczerpywać. Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu, liczba pojazdów poruszających się każdego dnia pomiędzy Łodzią a Warszawą (zależnie od miejsca i pory) waha się od ponad 50 do blisko 100 tys. Budowa dodatkowych pasów ruchu jest wręcz niezbędna.