Kolejnym krokiem, po otrzymaniu zezwoleń, będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawców. Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu jest niezwykle istotna. W tym celu, podczas projektowania i budowy trasy, uwzględniono rezerwę terenu w pasie rozdziału i dostosowano wielkość obiektów inżynierskich.
Będą trzy pasy ruchu
Po rozbudowie droga na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach, a dalej do węzła Konotopa cztery pasy. W ramach robót związanych z poszerzeniem obu jezdni, dodatkowe prace zostaną także przeprowadzone na wysokości węzła Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2.
W tym miejscu trasa nie wymaga rozbudowy (są tu trzy pasy ruchu na każdej z jezdni). Podjęto jednak decyzję o wymianie nawierzchni oraz oświetlenia drogi na energooszczędne. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ.
>>Dlasza część artykułu znajduje się poniżej<<
Jedna z najtrudniejszych inwestycji
Nie ulega wątpliwości, że rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jedną z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych inwestycji w ostatnich latach. Prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu drogowym. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej i bardzo precyzyjnej czasowej organizacji ruchu, która zapewni maksymalnie efektywny przejazd samochodów. Aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków, zarówno w stronę Warszawy, jak i Poznania, dostępne będą po dwa pasy ruchu.
