Dokumenty można składać w punkcie obsługi Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Krzemienieckiej 2B, parter, sala obsługi w godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek, 8:00 – 16:00
- wtorek, 8:00 – 17:00
Wniosek należy złożyć osobiście. W imieniu osoby małoletniej wniosek składa jedno z rodziców, opiekun, kurator, opiekun tymczasowy lub osoba sprawująca faktyczną opiekę nad dzieckiem.
Dzieci do 12 roku życia nie muszą być obecne przy składaniu wniosku, z wyjątkiem sytuacji, w której ustalenie tożsamości dziecka następuje w oparciu o oświadczenie.
Do wniosku o nadanie nr PESEL:
- dołącza się jedną fotografię (zdjęcia będą wykonywane nieodpłatnie na miejscu wyłącznie dla osób składających wniosek)
- pobierane są odciski palców (z tego obowiązku zwolnione są dzieci do lat 12)
Tożsamość osoby składającej wniosek potwierdza się na podstawie:
- dokumentu podróży
- Karty Polaka
- innego dokumentu ze zdjęciem umożliwiającego ustalenie tożsamości
- dokumentu potwierdzającego urodzenie (dotyczy osób, które nie ukończyły 18 lat)
- oświadczenia
Uwaga!
Do budynku Urzędu będą mogły wejść wyłącznie osoby zachowujące środki ostrożności wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów z wystąpieniem stanu epidemii. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, oprócz maseczki, zaleca się również posiadanie rękawiczek oraz własnego długopisu.