Wybrany wykonawca będzie miał na opracowanie studium 12 miesięcy. Do przetargu stanęło pięć firm, z czego trzy złożyły oferty mieszczące się w założonym budżecie.
Wpłynęło pięć ofert (w kolejności od najtańszej): CONE AMG Sp. z o. o. z kwotą 1 769 970,00 zł, DATABOUT Sp. z o. o. zaoferowała 2 054 100,00 zł, SWECO POLSKA Sp. z o. o. złożyła ofertę na 2 434 170,00 zł, natomiast HIGHWAY Sp. z o. o. na 2 702 310,00 zł, najwyższa oferta to firma MPRB Sp. z o. o. i 6 642 000,00 zł.
Jakie będą następne kroki?
Po analizie ofert zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. ZIM planuje zamknąć procedurę wyboru firmy do końca marca. Opracowanie będzie stanowić materiał do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy programu funkcjonalno-użytkowego, uzyskania decyzji środowiskowej oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.
W pierwszym wariancie trasa tramwajowa ma zostać poprowadzona w pasie zieleni między jezdniami ul. Rzgowskiej, od skrzyżowania przy krańcówce Kurczaki do ul. Paradnej.
Kolejne warianty trasy do ICZMP
W kolejnym wariancie torowisko byłoby poprowadzone do istniejącej pętli autobusowej przy ICZMP. Jest jeden podwariant zakładający poprowadzenie trasy w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej, a następnie al. Matek Polskich do istniejącej pętli autobusowej.
Ostatni wariant przewiduje poprowadzenie torowiska do parkingu zlokalizowanego w zachodnio-południowym narożniku ICZMP, gdzie powstałaby pętlą autobusowo-tramwajowa. Tu wyodrębniono dwa podwarianty. Pierwszy zakłada poprowadzenie torowiska w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej, a następnie po terenie istniejącej pętli autobusowej zostanie wprowadzone w al. Matek Polskich. Drugi przewiduje wytyczenie torowiska w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej, a następnie al. Matek Polskich.