Na skraju parku Staromiejskiego, u zbiegu ul. Północnej z ul. Franciszkańską, gdzie niegdyś przechodziła ul. Wolborska i rzeka Łódka, po wojnie powstała krańcówka tramwajów podmiejskich. Tu kończyły bieg linie z Ozorkowa, Zgierza, Aleksandrowa Łódzkiego, Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego. Później swój bieg kończyły również miejskie tramwaje MPK Łódź. Krańcówka odegrała przez lata ważną rolę w systemie komunikacji miejskiej i przez jej architekturę na dobre wpisała się w krajobraz parku i Łodzi. Teraz czas na nowy etap w jej historii. W zabudowie krańcówki swoje miejsce znalazła Łódzka Okręgowa Izba Architektów RP, a samo torowisko zostanie wkrótce wyremontowane.
Prace zostaną wykonane jeszcze w 2025 roku. W pełni wymienione zostanie torowisko, sieć trakcyjna oraz powstaną przystanki, tak, aby ponownie na krańcówkę przy ul. Północnej mogły zawitać tramwaje MPK Łódź. Miejsce, wykorzystywane w wielu różnych sytuacjach i wydarzeniach, posłuży również podczas modernizacji ul. Franciszkańskiej, która jest obecnie projektowana, a jej przebudowa najpewniej ruszy w przyszłym roku.