Tunele łączą się z powstającym podziemnym przystankiem Łódź Koziny – największym na całej trasie średnicowej i zarazem pierwszym w Polsce, w którym ruch kolejowy odbywać się będzie na dwóch poziomach. Cały przystanek będzie mieć aż trzy poziomy pod ziemią: na poziomach -2 i -3 zatrzymywać się będą pociągi jadące z i do stacji Łódź Fabryczna, Kaliskiej i Żabieńca. Pasażerowie skorzystają tu z wind oraz schodów stałych i ruchomych, by wygodnie przemieszczać się pomiędzy poziomami.
Pierwsze perony wkrótce gotowe
Na Kozinach trwa obecnie zbrojenie i betonowanie platform peronowych – już wkrótce pierwsze perony będą gotowe. Jednocześnie wylewane są stropy na poziomach -2 i -1. Prace prowadzone są równolegle – dziennie na plac budowy wjeżdża nawet 10 betoniarek, które dostarczają beton na kolejne odcinki konstrukcji.
7 kilometrów podziemnych korytarzy
Tunel średnicowy w Łodzi to łącznie ponad 7 kilometrów podziemnych korytarzy – w tym cztery jednotorowe tunele oraz jeden szeroki tunel dwutorowy o długości 2,6 km, z czego 1,6 km jest już ukończone. Największy tunel ma aż 13 metrów średnicy i będzie prowadzić pociągi po dwóch torach równolegle. Na trasie powstają trzy podziemne przystanki pasażerskie, pięć dużych obiektów inżynieryjnych oraz dwie komory technologiczne o łącznej kubaturze 730 tys. m³.
Inwestycja o wartości ponad 2 miliardów złotych realizowana jest na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe SA, a głównym wykonawcą jest firma PBDiM z Mińska Mazowieckiego.