Faustyna wydrążyła cztery tunele o łącznej długości ponad 3 km. Prace nie należały do najłatwiejszych. Tarcze trzeba było wyjąć i obrócić po każdym wydrążonym tunelu. Niecały miesiąc temu wywiercono ostatni tunel. Przez najbliższe kilka tygodni będą trwały prace związane z wyciągnięciem tarczy. Specjalnie dla tego celu wybudowano specjalny dźwig, który wyjmuje elementy Faustyny spod ziemi.
Prace nie zwalniają tempa. Robotnicy specjalną maszyną kładą betonową podbudowę pod tory kolejowe. Równolegle Tarcza TBM Katarzyna drąży drugi tunell łączący stację Koziny z dworcem Łódź Fabryczna. Budowane są również trzy wielokondygnacyjne przystanki - Koziny, Polesie oraz Śródmieście. Prace nad stacjami wchodzą w ostatni etap.
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla miasta. Połączy Łódź z innymi częściami Polski oraz szlakami międzynarodowymi.