Tunel pod Łodzią. Zobacz, jak powstaje nowa stacja Łódź Śródmieście [ZDJĘCIA Z DRONA]

Pod Łodzią powstaje tunel, dzięki któremu już wkrótce dojedziemy z jednego końca miasta na drugi dosłownie w kilka minut. Bardzo ważnym punktem ten inwestycji jest stacja Łódź Śródmieście u zbiegu ulic Zielonej i Zachodniej. Co słychać na placu budowy? Sprawdzamy!

Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
Budowa stacji Łódź Śródmieście
13 zdjęć
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Śródmieście
ZOBACZ
ZDJĘCIA (13)

Budowa tunelu średnicowego to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Ma też niebagatelne znaczenie dla mieszkańców Łodzi. Dzięki krótkim czasom przejazdu i dużej liczbie kursujących pociągów łodzianie w dosłownie kilka minut dostaną się z jednego końca miasta na drugi. Czasy przejazdu przez Łódź będzie krótszy m.in. dzięki trzem stacjom, które powstają na trasie tunelu. Pierwsza zlokalizowana jest na Kozinach, u zbiegu ul. Drewnowskiej i al. Włókniarzy, druga – na Polesiu, zaraz obok Manufaktury, trzecia zaś w samym centrum Łodzi. Na placu budowy tej ostatniej wiele się dzieje.

Co się dzieje na placu budowy stacji Łódź Śródmieście?

Stacja Łódź Śródmieście to jeden z najważniejszych obiektów powstających w centrum. Na trzech kondygnacjach znajdą się perony, lokale handlowo-usługowe i pomieszczenia techniczne. Obecnie przy pomocy specjalistycznych urządzeń i dźwigów budowane są ściany szczelinowe. I choć wokół powstaje olbrzymi podziemny obiekt – tramwaje będą kursowały przez cały czas trwania inwestycji. Inżynierowie zbudowali tymczasowe torowisko – wszystko po to, żeby mieszkańcy mogli dalej korzystać z komunikacji miejskiej. Dzięki takiemu rozwiązaniu prace mogą toczyć się też po stronie ul. Piotrkowskiej.

Dokąd dojedziesz ze stacji Łódź Śródmieście?

Tunel przejdzie pod skrzyżowaniem po skosie. Po ukończeniu inwestycji mieszkańcy będą mogli szybko przesiąść się z pociągu do komunikacji miejskiej – wyjścia z przystanku zostaną umieszczone po obu stronach skrzyżowania. Tramwaje kursujące po ul. Zielonej będą zatrzymywać się pomiędzy Zachodnią a Wólczańską, na wprost wejścia do podziemnej stacji. Tuż obok zlokalizowane zostaną przystanki dla pojazdów jadących na Górniak i Bałuty. Pasażerowie szybko dostaną się na reprezentacyjną ulicę miasta – wyjście z przystanku Śródmieście znajdzie się też od strony Piotrkowskiej. 

ZOBACZ TAKŻE