Maszyny TBM wykonujące tunel średnicowy pod Łodzią drążą dwutorowy i jednotorowe korytarze. Faustyna, drążąca tunele jednotorowe, doszła do przystanku Łódź Koziny. W kolejnych tygodniach pokona ok. 300 metrów na poziomie - 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec.
Na ponad kilometrowym odcinku, od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej, budowany jest drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.
Co z maszyną TBM „Katarzyną?
Równocześnie „Katarzyna" przechodzi przez przystanek Łódź Polesie. Przed maszyną najtrudniejsza faza w centrum miasta – drążenie pod budynkami o awaryjnym i złym stanie technicznym. Wykonawca zajmuje się wzmocnieniem i zabezpieczeniem budynków. Równocześnie w rejonie ul. Legionów i ul. Mielczarskiego budowana jest podziemna komora tzw. blok postojowo-serwisowy dla TBM. Teren wyznaczono po ustaleniach z zarządcami nieruchomości. Wykonawca otrzymał niezbędne zgody administracyjne na prowadzenie robót.