Tunel średnicowy pod Łodzią. Tarcza „Faustyna" przebiła ścianę przystanku Łódź Koziny!

Tunel średnicowy pod Łodzią to obecnie największa inwestycja kolejowa w Polsce. W środę, 25 stycznia, tarcza jednej z dwóch maszyn drążących tunel przebiła się przez ścianę nowego przystanku Łódź Koziny.

Tunel średnicowy pod Łodzią. Tarcza „Faustyna" przebiła ścianę przystanku Łódź Koziny! / fot. mat. PKP
6 zdjęć
ZOBACZ
ZDJĘCIA (6)

Maszyny TBM wykonujące tunel średnicowy pod Łodzią drążą dwutorowy i jednotorowe korytarze. Faustyna, drążąca tunele jednotorowe, doszła do przystanku Łódź Koziny. W kolejnych tygodniach pokona ok. 300 metrów na poziomie - 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec. 
Na ponad kilometrowym odcinku, od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej, budowany jest drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.

Co z maszyną TBM „Katarzyną?

Równocześnie „Katarzyna" przechodzi przez przystanek Łódź Polesie. Przed maszyną najtrudniejsza faza w centrum miasta – drążenie pod budynkami o awaryjnym i złym stanie technicznym. Wykonawca zajmuje się wzmocnieniem i zabezpieczeniem budynków. Równocześnie w rejonie ul. Legionów i ul. Mielczarskiego budowana jest podziemna komora tzw. blok postojowo-serwisowy dla TBM. Teren wyznaczono po ustaleniach z zarządcami nieruchomości. Wykonawca otrzymał niezbędne zgody administracyjne na prowadzenie robót.

SONDA

Czy śledzisz postępy w budowie „łódzkiego metra"?

ZOBACZ TAKŻE