Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją? Pierwsze wyremontowane wagony wyjeżdżają na tory!

Na łódzkie ulice wyjedzie pierwszy zmodernizowany tramwaj NF6D wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Jeśli sprawdzi się na ulicach, klimatyzacja będzie montowana także podczas remontów kolejnych takich wagonów.

Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją
Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją? Pierwsze wyremontowane wagony wyjeżdżają na tory!
5 zdjęć
Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją
Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją
Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją
Więcej tramwajów MPK Łódź z klimatyzacją
ZOBACZ
ZDJĘCIA (5)

MPK Łódź oprócz zakupu nowych, klimatyzowanych tramwajów jednocześnie pozyskuje niskopodłogowe używane tramwaje głównie z Niemiec. Przewoźnik chce w ten sposób jak najszybciej pozbyć się wagonów typu 805N, do których trzeba wsiadać pokonując kilka stopni, co jest dużym utrudnieniem szczególnie dla osób starszych.

Sprowadzane do tej pory używane tramwaje dobrze spisują się na torach w Łodzi i często są chwalone przez pasażerów. Po modernizacji, którą przechodzą w Zakładzie Techniki, niewiele różnią się komfortem podróżowania od nowszych wagonów. Do tej pory nie miały jednak jednego ważnego, szczególnie w okresie letnim, udogodnienia – klimatyzacji.

Klimatyzacja w MPK Łódź jeszcze częściej

Specjaliści z Zakładu Techniki MPK Łódź oraz z firmy Enika od dłuższego czasu pracowali nad rozwiązaniem, które umożliwiałoby zamontowanie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej w wagonach NF6D. Wyzwaniem było zarówno znalezienie miejsca, w którym można byłoby zamontować agregaty, jak i prawidłowe rozprowadzenie schłodzonego powietrza we wnętrzu tramwaju.

Na tramwaju zamontowane zostały trzy identyczne (po jednym na każdy człon wagonu) klimatyzatory ENIKA typu BARCO 12DC, każdy o mocy chłodniczej 12KW. Dodatkowo trzeba było zmodyfikować płyty sufitu oraz wykonać kanały przepustowe, kanały zasysające i kanały rozprowadzające schłodzone powietrze.

Modernizacja pierwszego, prototypowego wagonu NF6D właśnie została ukończona. Wyjedzie on teraz na tory w Łodzi, aby przetestować rozwiązanie w praktyce. Jeśli się sprawdzi będzie wdrażane podczas modernizacji kolejnych wagonów.

ZOBACZ TAKŻE