Pomimo wczesnej pory premierowy wjazd składu ze Skierniewic przyszły obejrzeć tłumy łodzian. Dworzec jest integralną częścią Nowego Centrum Łodzi i jednym z najnowocześniejszych obiektów w Polsce, który posiada najwyższą kategorię premium. Obecnie kompleks łączy komunikację kolejową, autobusową, tramwajową i samochodową.
Płyta denna nowego dworca ma powierzchnię 65 tys. mkw. Do budowy całej trzypoziomowej konstrukcji wykorzystano 750 tys. m³ betonu i 70 tys. ton stali. Trzy poziomy dworca są połączone 24 biegami schodów ruchomych i 14 windami. Na stacji znajdują się cztery perony: jeden o dł. 300 m i trzy o dł. 400 m, wyposażone w urządzenia nagłaśniające i wyświetlacze elektroniczne. Aby doprowadzić ruch do peronów na poziomie 16,5 m pod ziemią, ułożono 12 km zelektryfikowanych torów. Celem zapewnienia bezpieczeństwa przeciwpożarowego zastosowano ogniotrwałe kurtyny zapobiegające rozprzestrzenianiu się ewentualnego pożaru i zadymienia.
Przypomnijmy, że od 2022 r. trwają prace nad przebiciem tunelu średnicowego w stronę dworca Łódź Kaliska oraz w stronę dworca Łódź Żabieniec, które umożliwią uruchomienie kilku tras w formie miejskiego metra.