Pod koniec 2024 roku, angielski magazyn The Independent, wyróżnił Łódź jako jedno z najlepszych miast na świecie. Ten fakt potwierdzają dane przygotowane przez Selectivv oraz Łódzką Organizację Turystyczną. Zgodnie z prowadzonymi badaniami, Łódź w 2024 roku odwiedziło ponad 4,7 mln osób, z czego 1,03 mln zdecydowało się na pobyt z noclegiem. Wśród turystów było wiele osób spoza Polski. Najczęściej miasto odwiedzali Niemcy (ponad 320 tysięcy) oraz mieszkańcy Wielkiej Brytanii (ponad 100 tys.). Łódź odwiedzili również licznie goście z Włoch, Francji, Hiszpanii czy USA.
Ogromny wpływ na rosnącą liczbę odwiedzających ma wciąż powiększająca się oferta turystyczna oraz kulturalna Łodzi. Wielkie wydarzenia w mieście przyciągają publiczność z najróżniejszych zakątków Polski. W trzydniowym wydarzeniu muzycznym Łódź Summer Festiwal wzięło udział około pół miliona osób. Dodatkowo takie festiwale, jak Audioriver albo Great September przyciągnęły tłumy miłośników muzyki z całego świata. Wielbicieli spektakularnych pokazów wizualnych przyciągnął za to Light Move Festival, będący od lat wizytówką miasta. Wydarzenia znacząco wpływały w ubiegłym roku na obłożenie hoteli, sięgające niekiedy niemal 100%, przy średniej całorocznej na poziomie 61,4% (dane STR Global).
Łódzkie atrakcje przyciągają nie tylko mieszkańców, ale również osoby spoza miasta. Największą popularnością w 2024 roku cieszył się Aquapark Fala, Orientarium Zoo Łódź, Atlas Arena oraz EC1 Łódź. W 2024 roku Fala miała łącznie 1,5 mln klientów, a Zoo 1 mln. Natomiast Atlas Arena przyciągnęła 800 tys. gości. Te flagowe atrakcje Łodzi stały się prawdziwymi headlinerami ruchu turystycznego, definiując Łódź, jako dynamiczne i tętniące życiem miasto pełne kultury, rozrywki i unikalnych doświadczeń.
Warto zwrócić również uwagę na dane z Łódzkiej Informacji Turystycznej (Piotrkowska 28) – w 2024 roku odwiedziło ją 176 tysięcy gości, co stanowi znaczący bo 74% wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Wielkim sukcesem okazały się organizowane przez ŁOT coroczne letnie spacery z przewodnikami. To pozwoliło turystom na głębsze poznanie Łodzi, jej historii i kultury w wyjątkowej atmosferze. Uczestnicy wycieczek mieli do wyboru trzy trasy: Stare Miasto, ulicę Piotrkowską oraz Nowe Centrum Łodzi, a każda z nich pokazywała miasto z innej perspektywy. Inne wakacyjne przedsięwzięcie — Łódzkie Linie Turystyczne też okazały się strzałem w dziesiątkę — regularne kursy po mieście zabytkowymi tramwajami i autobusami stały się popularnym sposobem zwiedzania, umożliwiając turystom wygodne dotarcie do najważniejszych punktów na turystycznej mapie miasta.