To w nim będą m.in. naprawiane, modernizowane i malowane tramwaje MPK Łódź, a także produkowane części i podzespoły związane z eksploatacją taboru.
Zgodnie z planem, inwestycja ma zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i przekroczyły już ponad 50 procent. Nowy obiekt został niemal w całości zadaszony. Wykonana została także część elewacji. Pojawiły się nawet pierwsze elementy wyposażenia. Montowane są suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów.
Co już udało się zrobić?
Dotychczasowy budynek został zmodernizowany i rozbudowany o dwa dodatkowe skrzydła. Zachowane zostały jednak jego historyczne elementy. W hali zaplanowano m.in.: naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, demontaż, myjnię, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.
W obiekcie praca będzie mogła być prowadzona w systemie dwuzmianowym, przy łącznym zatrudnieniu 200 pracowników produkcyjnych i 25 biurowych.