Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Pierwsze efekty budowy Zakładu Techniki MPK Łódź [ZDJĘCIA]

Na terenie dawnej zajezdni tramwajowej powstaje nowoczesny Zakład Techniki MPK Łódź. Budowa nie zwalnia tempa. Obiekt został już niemal całkowicie zadaszony, a w jego wnętrzach montowane są pierwsze elementy wyposażenia.

Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
14 zdjęć
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
Zajezdnia Helenówek nie do poznania! Są już pierwsze elementy wyposażenia Zakładu Techniki MPK Łódź
ZOBACZ
ZDJĘCIA (14)

To w nim będą m.in. naprawiane, modernizowane i malowane tramwaje MPK Łódź, a także produkowane części i podzespoły związane z eksploatacją taboru.

Zgodnie z planem, inwestycja ma zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i przekroczyły już ponad 50 procent. Nowy obiekt został niemal w całości zadaszony. Wykonana została także część elewacji. Pojawiły się nawet pierwsze elementy wyposażenia. Montowane są suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów.

Co już udało się zrobić?

Dotychczasowy budynek został zmodernizowany i rozbudowany o dwa dodatkowe skrzydła. Zachowane zostały jednak jego historyczne elementy. W hali zaplanowano m.in.: naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, demontaż, myjnię, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.

W obiekcie praca będzie mogła być prowadzona w systemie dwuzmianowym, przy łącznym zatrudnieniu 200 pracowników produkcyjnych i 25 biurowych.

ZOBACZ TAKŻE