W przyszłym roku minie 40 lat odkąd zajezdnia Telefoniczna została oddana do ruchu. Mimo że historycznie jest najmłodszą zajezdnią w Łodzi, to jej „starsze koleżanki” zdążyły w międzyczasie przejść gruntowne przebudowy. Ponieważ remont drugiej zajezdni tramwajowej w Łodzi (Chocianowice) zbliża się do końca, MPK Łódź postanowiło teraz zainwestować w modernizację zajezdni Telefoniczna.
Zajezdnia Telefoniczna MPK Łódź. Większa pojemność i nowa dyspozytornia
Przede wszystkim zwiększona zostanie liczba torów odstawczych. Zwiększy to tym samym pojemność zajezdni aż o 30 tramwajów. Umożliwią one również sprawniejsze manewrowanie pojazdami i ułatwią przygotowanie ich do wyjazdu na trasy. Kolejną dużą zmianą będzie budowa nowej dyspozytorni wraz z pomieszczeniami socjalnymi dla motorniczych. Dotychczasowe wnętrza zajmowane przez prowadzących zajmie rozwijający się Ośrodek Szkolenia Kierowców MPK Łódź. Dodatkowo na terenie zajezdni planowane jest utworzenie placu manewrowego, na którym szkolić będą się kandydaci na przyszłych kierowców. Ostatnim elementem będzie montaż paneli fotowoltaicznych, z których prąd będzie zasilał częściowo zajezdnię.
Infrastruktura MPK Łódź coraz nowocześniejsza
To już kolejna duża inwestycja w ostatnich latach w infrastrukturę MPK Łódź, która mimo że nie jest zazwyczaj widoczna dla pasażera, to jest kluczowa dla funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Łodzi. Końca dobiega przebudowa wspomnianej już zajezdni Chocianowice. W tym roku oddany do użytkowania zostanie także nowoczesny Zakład Techniki, który powstał w miejscu dawnej zajezdni na Helenówku. Wcześniej przebudowę przeszła zajezdnia Limanowskiego, Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz zajezdnia Nowe Sady.
