wróć do artykułu
10 / 11
Nowe inwestycje kolejowe w Łodzi. Kolej Dużych Prędkości, pociąg do Płocka, zmiany w rozkładzie
Kolej Dużych Prędkości w Łodzi
Dobiegła końca budowa komory startowej tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. W obiekcie będzie mogła pojawić się tarcza TBM, która pod koniec 2026 r. rozpocznie drążenie podziemnej linii w kierunku stacji Łódź Fabryczna. Tunel KDP ma być gotowy do przyjęcia pociągów w roku 2029. Komora startowa tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi ma prawie 30 metrów głębokości i 84 tysięcy metrów sześciennych kubatury (odpowiednik 32 basenów olimpijskich). Aby ją wybudować pracownicy zużyli zawartość 1500 betoniarek i 1700 ton stali i kompozytów.
Więcej informacji znajdziesz tutaj:Kolej Dużych Prędkości w Łodzi
