повернутися до статті
2 / 8
Hulajnogi elektryczne w Łodzi. Najbardziej irytujące zachowania. Jak je naprawić? [ZASADY]
Parkowanie gdzie popadnie
Jak jednocześnie zdenerwować pieszych, rowerzystów, a nawet innych użytkowników hulajnóg? Przepis jest prosty: wystarczy zaparkować swój pojazd w losowo wybranym punkcie. Wkurzające combo zaliczymy, parkując na przejściu dla pieszych należącym do ścieżki rowerowej. Ale zdarzają się inne wybryki: hulajnoga rzucona na środku chodnika, w wąskim przejściu, przed pasami.
Jak powinno być?
Przepisy mówią jasno: hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego wyznaczonym, a jeśli takiego nie ma – jak najbliżej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni. Przy czym trzeba pamiętać, że dla pieszego wciąż powinno zostać co najmniej 1,5 metra szerokości chodnika. Niewiele osób wie też, że znaki zakazu postoju i zatrzymywania się dotyczą również hulajnóg (a także rowerów)!
Jak jednocześnie zdenerwować pieszych, rowerzystów, a nawet innych użytkowników hulajnóg? Przepis jest prosty: wystarczy zaparkować swój pojazd w losowo wybranym punkcie. Wkurzające combo zaliczymy, parkując na przejściu dla pieszych należącym do ścieżki rowerowej. Ale zdarzają się inne wybryki: hulajnoga rzucona na środku chodnika, w wąskim przejściu, przed pasami.
Jak powinno być?
Przepisy mówią jasno: hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego wyznaczonym, a jeśli takiego nie ma – jak najbliżej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni. Przy czym trzeba pamiętać, że dla pieszego wciąż powinno zostać co najmniej 1,5 metra szerokości chodnika. Niewiele osób wie też, że znaki zakazu postoju i zatrzymywania się dotyczą również hulajnóg (a także rowerów)!