Łódź.pl

Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już gotowe na chłodne dni!

Rozpoczęły się dyżury służb miejskich odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg. Wzorem roku ubiegłego miasto jest podzielone na 5 rejonów, za każdy nich odpowiada inna firma wyłoniona w przetargu oraz Łódzki Zakład Usług Komunalnych.

Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już gotowe na chłodne dni!
6 фотоs
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
Akcja zima w Łodzi w natarciu. Miasto już przygotowuje się na chłodne dni!
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (6)

Za odśnieżanie ścieżek rowerowych, przystanków, chodników, ciągów pieszo-jezdnych, Strefy Płatnego Parkowania odpowiada 16 innych firm oraz ŁZUK.

Firmy mają odpowiedni zapas soli i chlorku wapnia, a cały sprzęt jest sprawny i gotowy do wyjazdu – powiedziała Małgorzata Moskwa-Wodnicka, wiceprezydent Łodzi. – Co ważne: nie płacimy za gotowość, ale za każdy przejechany kilometr odśnieżania czy odladzania jezdni.

Firmy odpowiedzialne za zimowe utrzymanie mają łącznie 85 pługoposypywarek, 14 ciągników z lemieszem do odśnieżania węższych dróg oraz 57 ciągników z lemieszem i pługoposypywarkami, a także 24 maszyny specjalistyczne do odśnieżania miejsc w Strefie Płatnego Parkowania, ścieżek rowerowych, dróg wewnętrznych i chodników.  Pługoposypywarki są wyposażone w GPS oraz kamery wewnętrzne, co pozwala na bieżąco śledzić postępy prac. Firmy mają 40 minut licząc od wydania dyspozycji wyjazdu na rozpoczęcie prac oraz 4 godziny na odśnieżenie lub posypanie wszystkich dróg I i II kategorii utrzymania w swoim rejonie.

Nie będziemy oszczędzać na bezpieczeństwie mieszkańców, dlatego wzorem ubiegłego roku będą wyjazdy prewencyjne, czyli sypanie solą jeszcze zanim spadnie śnieg czy obniży się temperatura. W ten sposób łatwiej utrzymać drogi w należytym stanie – mówił Piotr Bors, dyrektor departamentu Pracy, Edukacji i Kultury UMŁ. – Nie mamy odrębnego budżetu na zimę, więc o tym, ile ta zima będzie nas kosztować dowiemy się po jej zakończeniu.

Jeden wyjazd sprzętu na drogi I i II kategorii zimowego utrzymania to 2 153 km, a posypanie solą kosztuje 1 018 699,28 zł brutto a w wersji z pługowaniem i posypywaniem solą 1 038 398,48 zł brutto. Jednorazowy wyjazd sprzętu na trasę awaryjną (wiadukty, estakady, podjazdy) to 242 km i 104 952,97 zł brutto. Sezon zimowy 2024/2025 kosztował łącznie 22 468 458 zł brutto, a sezon zimowy 2023/2024 – 18 332 180 zł brutto.

Dla mieszkańców chcących zgłosić interwencję dotycząca zimowego utrzymania miasta uruchomiony został całodobowy numer telefonu 42 638 49 73  oraz e-mail: zima@uml.lodz.pl.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ