Biżuteria i rzeźby z głębin oceanów. Maria Matras, studentka ASP w Łodzi znalazła swoją niszę

Maria Matras, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, znalazła swoje powołanie w tworzeniu artystycznej biżuterii. Już od najmłodszych lat wykazywała zainteresowanie sztuką, a jej fascynacja formami przestrzennymi zaczęła się od kleju na gorąco i budowania modeli z kartonu.

Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
Biżuteria i rzeźby z głębin oceanów. Maria Matras, studentka ASP w Łodzi znalazła swoją niszę
6 фотоs
Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
Maria Matras, studentka ASP w Łodzi
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (6)

– Moja mama zawsze mówiła, że żyję we własnym świecie. Od dziecka rysowałam i malowałam, tworząc wszystko, co podpowiadała mi wyobraźnia – wspomina.  Choć ukończyła malarstwo, prawdziwym wyrazem jej pasji stała się biżuteria. – Studia pomogły mi dostrzec różnorodność sztuki, ale rzeźba i formy przestrzenne przyciągały mnie zawsze. Biżuteria łączy te elementy i pozwala na twórczą eksplorację – tłumaczy.

Pasja do form przestrzennych

Artystyczne inspiracje Maria czerpała już w dzieciństwie, obserwując swoją mamę, projektantkę sukienek. To w dużej mierze jej wpływ sprawił, że zaczęła poznawać różne techniki artystyczne – od rysunku, przez malarstwo, aż po rzeźbę i ceramikę. – Mama nauczyła mnie patrzeć na sztukę jak na możliwość tworzenia nowych form. Fascynowały mnie konstrukcje przestrzenne, a jako dziecko uwielbiałam eksperymentować z materiałami, tworząc modele i instalacje – opowiada. W rodzinie panowała atmosfera wsparcia dla artystycznych zainteresowań, co pozwoliło Marii rozwijać swój unikalny styl i szukać coraz to nowych inspiracji.

Inspiracje z podwodnego świata

Twórczość młodej artystki łączy się z jej fascynacją przyrodą, szczególnie oceanami. – Świat podwodny to dla mnie nieograniczona inspiracja. Podwodne życie, kształty i kolory przenoszę do swoich projektów – wyjaśnia. Jej nowa kolekcja, inspirowana przede wszystkim tuńczykami i czerpiąca z odcieni morza, to zestaw małych form rzeźbiarskich i biżuterii. Na proces twórczy duży wpływ miał również japoński drzeworyt „Wielka fala w Kanagawie”. Maria nie ogranicza się jednak do jednej techniki. Każdy projekt to dla niej artystyczne wyzwanie i okazja do eksperymentu, jak w przypadku ceramicznych form ryb z metalowymi płetwami.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ