Na budowie dobiega właśnie końca pierwszy etap prac. Od soboty (15 czerwca) - aby możliwe było przystąpienie do robót po południowej stronie ul. Maratońskiej - pojawią się ważne zmiany w organizacji ruchu. Ruch w obu kierunkach odbywać się będzie obecnie zamkniętą jezdnią.
Największa tarcza i najdłuższa trasa
Tunel KDP w Łodzi będzie miał 4,6 km. Wydrąży go tarcza zmechanizowana TBM, która umożliwia bezpieczne i bezkolizyjne przejście pod istniejącą infrastrukturą miejską. Tarcza użyta w Łodzi będzie miała największą średnicę (ok. 14 metrów) spośród dotychczas wykorzystanych podczas inwestycji kolejowych w Polsce. Ta inwestycja będzie też najdłuższą trasą podziemną wykonaną jednym odcinkiem.
Którędy tunel KDP w Łodzi?
Łódzki tunel będzie przeznaczony dla pociągów dalekobieżnych, w tym przede wszystkim KDP. Na terenie miasta szybkie pociągi będą zatrzymywać się na dworcu Łódź Fabryczna. Wyjście tunelu na powierzchnię zaprojektowane jest na Retkini w sąsiedztwie istniejącej linii kolejowej nr 14. Dalej trasa poprowadzona zostanie
na zachód województwa – w stronę Sieradza, za którym będzie rozwidlenie w kierunku Poznania i Wrocławia.