Linia Kolei Dużych Prędkości, która w przyszłości ma przechodzić przez Łódź, połączy miasto z Warszawą, nowym Centralnym Portem Komunikacyjnym, a także od zachodu z Sieradzem i Wrocławiem. Przez centrum pociągi będą przejeżdżać podziemnym tunelem, który zacznie się przy dworcu Łódź Fabryczna, a na powierzchnię wyjdzie na Retkini. Prace nad jego budową podzielono na kilka etapów. W pierwszym z nich trzeba wzmocnić fundamenty Łódzkiego Domu Kultury. To właśnie bezpośrednio pod nim będzie zaczynał się tunel KDP. W pobliżu ma powstać także komora wydobywcza dla tarczy, która tunel będzie drążyła. I właśnie na wzmocnienie fundamentów ŁDK został ogłoszony przetarg. Wykonawcę mamy poznać pod koniec marca.
Drugi tunel pod Łodzią coraz bliżej! CPK ogłasza pierwsze przetargi [MAPA, WIZUALIZACJE]
Tunel średnicowy pod Łodzią jeszcze nie jest gotowy, a już ruszają pracę nad kolejnym. Tym razem dla pociągów Kolei Dużej Prędkości. Spółka Centralny Port Komunikacyjny, która zajmuje się nie tylko budową nowego lotniska między Łodzią a Warszawą, ale również budową KDP w Polsce, właśnie ogłosiła przetarg na pierwsze prace budowlane.