Łódź.pl

Ile Urząd Miasta Łodzi zaoszczędzi na przeprowadzce do nowego biurowca? Sprawdzamy!

Urząd Miasta Łodzi szykuje się do największej przeprowadzki w historii. Miasto zaoszczędzi miliony złotych, urzędnicy będą pracować w nowoczesnych warunkach, ale przede wszystkim zyskają łodzianie – kontakt z administracją będzie prostszy, szybszy i bardziej przyjazny.

Ile Urząd Miasta Łodzi zaoszczędzi na przeprowadzce do nowego biurowca? Sprawdzamy!
Ile Urząd Miasta Łodzi zaoszczędzi na przeprowadzce do nowego biurowca? Sprawdzamy!

Dziś magistrat rozproszony jest w aż dziesięciu lokalizacjach, a część budynków jest w złym stanie, dlatego zapadła decyzja: Urząd konsoliduje się w jednym miejscu.

  • CZYTAJ WIĘCEJ: Największa przeprowadzka w historii Urzędu Miasta Łodzi. Będzie nowa siedziba! [ZDJĘCIA]

Ile na przeprowadzce zaoszczędzi Urząd Miasta Łodzi?

Wynajem biurowca University Business Park o powierzchni 21 tys. mkw. na 15 lat (włączając opłatę eksploatacyjną i sprzątanie) to koszt 287 mln złotych. W cenie: 200 miejsc parkingowych, meble, komputery, wyposażenie sal w system konferencyjny, UPS, koszty przeprowadzki. Dla porównania zakup siedziby o takiej samej powierzchni (włączając opłatę eksploatacyjną i sprzątanie) w Bramie Miasta to koszt rzędu 340 mln złotych (bez wyżej wymienionych sprzętów i usług).

Dla porównania Urząd Marszałkowski za 14 tys. mkw. w Bramie Miasta zapłacił 160 mln zł (bez kosztów eksploatacyjnych i sprzątania, czyli ok. 100 mln zł na 15 lat), ale na potrzeby UMŁ byłoby to za mało.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ