Będzie to system czwartej generacji, czyli rowery z wbudowaną blokadą, a nie wpinane do stacji dokującej. Pojawi się 1200 nowych rowerów, które będzie można zostawiać w sumie w 150 miejscach w całym mieście, zarówno na stacjach, czyli stojakach ustawionych przez operatora, jak i wyznaczonych obszarach zwrotu, które zostaną wyznaczone przy miejskich stojakach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ograniczymy koszta związane z budową stacji dokujących, potrzebą ich obsługi, wykluczymy problemy z wypożyczeniem oraz zapewnimy większa elastyczność systemu i ewentualne relokacje.
Łódzki Rower Publiczny na nowo
Nowy operator ma się pojawić w II kwartale tego roku. Będzie to umowa na jeden sezon, abyśmy mogli się dobrze przygotować do rozpisania przetargu na kolejne lata. Nowy rower publiczny zgodnie z pierwotnymi założeniami, ma być dostępny i funkcjonalny, co było kluczem do sukcesu podczas jego pierwszej edycji w latach 2016-2019, gdzie bił rekordy popularności.