Kolej Dużych Prędkości. Drugi tunel kolejowy pobiegnie pod Łodzią

Na dworcu Łódź Fabryczna podpisano umowę na projekt kolejnego tunelu kolejowego biegnącego pod centrum Łodzi, tym razem dla pociągów Kolei Dużych Prędkości. Ma to być odcinek nowej linii szybkiego połączenia Warszawy z Wrocławiem – przez Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie i Łódź.

fot. Stefan Brajter
Pod Łodzią powstanie drugi tunel kolejowy
3 фото
fot. Stefan Brajter
fot. Stefan Brajter
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (3)

Inwestorem jest CPK, a wybrany w przetargu wykonawca to konsorcjum firm Metroprojekt i SUD-Architekt Polska. Wartość kontraktu to 59,8 mln zł. 4-kilometrowej długości tunel, który ma biec od dworca Łódź Fabryczna na zachód w kierunku Lublinka i linii kolejowej do Pabianic, ma pozwalać pociągom na rozwijanie prędkości 160-200 km/h. 

Jedynym przystankiem na tej trasie w Łodzi będzie dworzec Fabryczny, z którego rozpocznie się drążenie tunelu. Być może wykorzystana do tego zostanie tarcza „Katarzyna”, drążąca obecnie tunel średnicowy.

Cała dokumentacja ma powstać do końca października 2022 r. Rozpoczęcie budowy jest planowane na rok 2023, a jej zakończenie na 2027 r., gdy ma być gotowy także port lotniczy CPK w Baranowie między Łodzią a Warszawą.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ