Wybrany przez spółkę CPK wykonawca – Multiconsult, złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie przystanku Łódź Retkinia.
Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny. Zwycięską ofertę Multiconsult Polska sp. z o. o. wyceniono na 58 691 667,27 zł brutto – informuje inwestor.
Jakie zmiany w projekcie?
W poprawionym projekcie tory linii kolejowej 85 zostały przesunięte z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Dzięki wprowadzonym w planie budowy zmianom, możliwe również będzie uniknięcie kolizji z rozbudową podstacji trakcyjnej Łódź Lublinek (prowadzonej przez PGE Energetyka Kolejowa). Kolejną zaplanowaną zmianą jest przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z okolic ulic Maratońskiej i Spartańskiej w Łodzi bliżej stacji Łódź Lublinek, dzięki czemu powstanie przestrzeń dla ewentualnego nowego przystanku Łódź Smulsko.
Zminimalizowany zostanie również wpływ budowy KDP na przystanek PKP Łódź Retkinia. Korzystanie z niego przez pasażarów nadal będzie możliwe nawet podczas robót.
