Łódź będzie miała swoją edycję Monopoly! Zgłoś sugestie do twórców gry

Kto z nas nie pamięta radości z transakcji handlowych i zdobytego bogactwa? Jesienią łodzianie będą mogli zagrać w łódzką edycję Monopoly!

fot. mat. pras.
Powstanie łódzkie Monopoly
4 фото
fot. mat. pras.
fot. mat. pras.
fot. mat. pras.
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (4)

Monopoly to jedna z najpopularniejszych gier planszowych. Do tej pory ukazały się m.in. Monopoly Dubaj, Sydney czy San Antonio. Pierwszym polskim akcentem była edycja gry Gdańsk, a później także Poznań, Kraków, Wrocław, czy ostatnio – Katowice. Teraz czas na Łódź!

Lokalny patriotyzm

Proces przygotowania gry trwa ponad pół roku i rozpoczyna się od wyboru partnerów oraz podmiotów na planszę. 

– Przy wyborze partnerów kierujemy się ich wartościami i znaczeniem dla miasta. W projekcie biorą udział kluczowe dla regionu firmy i instytucje. Monopoly w edycji miejskiej to coś więcej niż komercyjny projekt, stawiamy na lokalny patriotyzm i takich też partnerów poszukujemy – mówi Jan Jaźwiński z Winning Moves Polska. – W projekcie jest miejsce zarówno na małe, lokalne instytucje, jak i duże firmy, które mają istotne znaczenie dla rozwoju miasta. 

Charakterystyczne elementy miasta

Każda z edycji jest wyjątkowa, ma swoją unikalną szatę graficzną, a pola z nazwami ulic lub dworcami z wersji klasycznej zostają zamienione na lokalne instytucje, modyfikacji ulegają także karty szansy i „Kasa Społeczna”. Na kartach pojawiają się teksty, które są odniesieniem do charakterystycznych elementów życia lub przyzwyczajeń mieszkańców w konkretnym mieście. W edycji miejskiej Katowice można było np. zagrać pionkiem „kluska śląska”. 

Łódzka edycja Monopoly

W grze Monopoly Łódź nie zabraknie ciekawostek związanych z miastem i jego historią. Liczba dworców PKP, drużyn sportowych, jednostek kultury czy przedstawicieli lokalnego biznesu na planszy pozostaje na razie tajemnicą. Najdroższy obiekt na planszy także nie został jeszcze wybrany – twórcy zapraszają mieszkańców do przesyłania swoich sugestii. Partnerzy edycji i pola na planszy zostaną przedstawione mieszkańcom i mediom dopiero podczas oficjalnej premiery gry już tej jesieni.

INFO

Gra będzie dostępna w całej Polsce w największych sieciach sprzedażowych (Empik, Smyk, Leclerc czy Auchan), rekomendowana cena sprzedaży to 149 zł. 

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ