Program wystartował w poprzednim roku szkolnym, uczestniczy w nim 21 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w warsztatach i szkoleniach wzięło udział 1050 pracowników szkół, 1765 uczniów, 504 rodziców. 20 trenerów przeprowadziło 1102 godziny warsztatów i zajęć.
– Projekt budzi wiele emocji, na pewno jest sukcesem, co zauważyliśmy w trakcie jego realizacji, ale najważniejsze, że realnie niesie pomoc młodym ludziom – mówi Dariusz Nowak, dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Młodzieży. – Pracownicy szkół wiedzą, jak reagować w sytuacjach kryzysowych, gdzie szukać pomocy i jak pomagać, a młodzież wie, że nie jest sama, że w sytuacjach trudnych czy kryzysowych są dorośli, do których mogą się zwrócić i dostaną wsparcie.
W programie uczestniczą uczniowie klas VII oraz I szkół ponadpodstawowych. Każda ze szkół uczestniczących w pilotażu realizowała indywidualny program uwzględniający potrzeby placówki. Podczas warsztatów i szkoleń uczono jak rozpoznawać niepokojące sygnały, gdzie szukać pomocy i jak pomagać, aby było to skuteczne. Uczniowie uczyli się uważnie słuchać swoich rówieśników i reagować na sygnały, które mogą znamionować kryzys.
Druga edycja programu wystartuje we wrześniu, chętne szkoły będą mogły się zgłaszać po feriach. W II edycji programu weźmie udział 20 placówek, a zaangażowani będą dyrektorzy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie i rodzice.