MIPIM to największe targi inwestycyjne na świecie. W marcu w Cannes spotyka się na nich biznes oraz miasta i regiony chcące ten biznes do siebie ściągnąć. Również Łódź jest tam obecna od lat, co zaowocowało wieloma inwestycjami, m.in. sprzedażą i zabudowaniem narożnika skrzyżowania ul. Zachodniej i Ogrodowej, czy też projektami w Nowym Centrum Łodzi.
- W tym roku nasza oferta będzie inna - nie będziemy już promować pojedynczych nieruchomości. Miasto się zmienia, odnawiamy całe kwartały, projekty takie jak Monopolis i Manufaktura dostają nagrody na międzynarodowych konkursach. Zaangażowaliśmy ogromne pieniądze w rewitalizację i teraz pokażemy jej efekty. Pokażemy, że Łódź to fajne miasto do życia, mające wiele do zaoferowania. Fundusze, banki i kapitał będziemy zachęcać do lokowania tu swoich biur, oddziałów i bezpośrednich inwestycji - mówi Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Łódzkie stoisko urządzi nie tylko magistrat, ale także inwestorzy, którzy już zaangażowali się w zmianę oblicza miasta. Jednym z partnerów będzie firma Virako, która stoi za rewitalizacją dawnego Monopolu Wódczanego przy ul. Kopcińskiego. Monopolis to jedna z najlepszych tego typu realizacji na świecie, laureat wielu krajowych i międzynarodowych nagród.
W 2020 roku właśnie w Cannes Monopolis odebrało MIPIM AWARDS, czyli odpowiednika Oscara w branży nieruchomości za najlepszą inwestycję tzw. mixed-use, czyli łączącą w sobie różne funkcje.