10 nowych pociągów ma trafić do Łodzi w marcu 2026 roku. Wówczas tunel pod miastem powinien być już na ukończeniu, a ŁKA będzie myślała o nowym rozkładzie jazdy. Tunel umożliwi częste kursowanie pociągów w granicach Łodzi. Dlatego pojawią się nowe linie łączące stację Łódź Widzew z Pabianicami przez Łódź Fabryczną, Łódź Kaliską, a także Łódź Widzew ze Zgierzem przez Żabieniec.
Pod koniec 2026 roku będziemy mieli do dyspozycji tunel średnicowy pod Łodzią, co spowoduje, że pociągi nie będą rozpoczynały i kończyły biegu na dworcu Fabrycznym. Dzięki lepszemu wykorzystaniu taboru zyskamy jeszcze większe możliwości przewozowe — zapowiada wiceprezes ŁKA Jan Kotynia
Nowe i szybkie pociągi
Zamówione przez regionalnego przewoźnika pociągi to nowoczesne zespoły trakcyjne Elf-3, które mogą osiągać prędkość nawet do 160 km/h. Oczywiście w warunkach miejskich takie prędkości nie będą potrzebne, ale nie wykluczone, że pociągi w przyszłości trafią także na inne trasy, nie tylko wewnątrz Łodzi. Wagony będą wyposażone w klimatyzację, sieć bezprzewodową, gniazdka elektryczne, mają mieć stojaki do przewożenia rowerów, a także wszelkie udogodnienia potrzebne do obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami. Koszt wszystkich 10 pociągów to 350 mln zł. Do zamówienia dorzuciła się Unia Europejska. 115 ml pochodzi z Krajowego Programu Odbudowy, a resztę wyłożył samorząd województwa.
Warto zaznaczyć, że już w przyszłym roku do Łodzi mają także zostać dostarczone cztery zamówione już wcześniej pociągi “Regio-160”, także wyprodukowane w bydgoskiej Pesie.