MOPS w Łodzi. Sala obsługi klienta tymczasowo zamknięta przez pandemię

Sytuacja pandemiczna spowodowała, że sala obsługi klienta w Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Kilińskiego 102/102 A została tymczasowo zamknięta. Wnioski o dofinansowanie dla osób niepełnosprawnych można składać przez internet, a wypełniony papierowy wniosek złożyć w specjalnie przeznaczonej do tego urnie.

fot. ŁÓDŹ.PL
Zmiany w funkcjonowaniu łódzkiego MOPS-u przez pandemię

Przez internet wniosek można złożyć, korzystając z platformy <link https://sow.pfron.org.pl>sow.pfron.org.pl</link>. Urna na wnioski w postaci papierowej jest dostępna na parterze głównej siedziby łódzkiego MOPS w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 8:00–16:00, a we wtorki w godzinach 9:00–17:00. Formularze wniosków można pobrać ze strony łódzkiego MOPS: (<link https://mops.uml/lodz.pl/bip/dofinansowania-ze-srodkow-pfron/>mops.uml/lodz.pl/bip/dofinansowania-ze-srodkow-pfron/</link>

W 2021 r. na dofinansowania dla osób indywidualnych przeznaczono niemal 9,9 mln zł. Największą część tej kwoty, bo ponad 4 mln zł, pochłonęły zakupy przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, takich jak materace przeciwodleżynowe, balkoniki, wózki inwalidzkie itp. Dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych wyniosło ponad 2,8 mln zł. Prócz tego pieniądze przeznaczane były także na likwidację barier architektonicznych czy zakup sprzętu. W sumie z dofinansowań skorzystało ponad 5,5 tys. łodzian.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ