Wówczas 17 elektryków Volvo będzie sukcesywnie wprowadzanych do ruchu. Przypomnijmy, że ich baza będzie znajdować się w Zajezdni Limanowskiego. Zakończyła się tam budowa wiaty dla niskoemisyjnych autobusów, a także montaż podstacji i ładowarek. Stacja jest już gotowa, aby zasilać pierwsze pojazdy.
Czym charakteryzują się nowe autobusy?
To całkowicie niskopodłogowe pojazdy, które są przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością ruchową. Mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostały wyposażone w szereg udogodnień, między innymi klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB.
Elektryki będą zasilane bateriami, które umożliwią przejazd na jednym ładowaniu trasy o długości powyżej 100 km. Pojazdy będą ładowane w zajezdni poprzez ładowarki typu plug-in oraz na przystankach końcowych za pomocą odwróconego pantografu. Dzięki urządzeniu naładowanie autobusu elektrycznego tak, aby mógł przejechać całą trasę, trwa zaledwie kilka minut, co ułatwia planowanie i optymalizację transportu miejskiego.
Umowa na dostawę autobusów Volvo 7900 Electric została podpisana pod koniec października 2021 roku. Koszt zakupu autobusów to ok. 47, 6 mln zł brutto, a unijne dofinansowanie wynosi 84 proc.