Nowe jezdnie, chodniki i torowiska. Rok 2021 w inwestycjach drogowych w Łodzi

W tym roku udało się wreszcie zakończyć remont al. Śmigłego-Rydza, ale miasto nie zwalnia z dużymi projektami. Od razu rozpoczęła się przebudowa Wojska Polskiego i Przybyszewskiego.

fot. ŁÓDŹ.PL
Nowe jezdnie, chodniki i torowiska
9 фотоs
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (9)

Tak, jak dwa ostatnie lata, tak i dwa kolejne upłyną w Łodzi pod znakiem dużych inwestycji drogowych oraz kolejowych. Największą z nich jest oczywiście budowa tunelu średnicowego, który połączy pod Śródmieściem stacje kolejowe Fabryczną i Kaliską. 

Pod powierzchnią ziemi

Dwie tarcze drążące – Faustyna i Katarzyna – ruszyły na początku roku w drogę z komory startowej przy ul. Odolanowskiej. W 2023 roku skończą drążenie tunelu głównego i dwóch odnóg, dzięki którym dworzec w Nowym Centrum Łodzi stanie się jednym z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w kraju.

Tunel kolejowy to nie jedyna podziemna inwestycja w Łodzi. W Nowym Centrum, między ul. Kilińskiego i al. Scheiblerów powstała nowa, dwupoziomowa ulica. Na powierzchni będzie to woonerf dedykowany pieszym i gościom gmachów, które tu w przyszłości powstaną. 

Natomiast pod ziemią schowane zostaną samochody, które z poziomu 8 metrów poniżej powierzchni dostaną się na podziemne parkingi oraz na dworzec Fabryczny. 

Arterie na nowo

Mijający rok to nie tylko początek, ale także koniec dużych inwestycji. Jesienią drogowcy oddali do użytku al. Śmigłego-Rydza. Po nowym torowisku sunie znowu tramwaj, a po równych jezdniach auta. Są też nowe chodniki i droga rowerowa oraz przystanek na wysokości parku nad Jasieniem, który z estakady został przeniesiony na poziom zero, aby ułatwić pasażerom dostęp do MPK. Ci nie muszą już więcej pokonywać schodów, ale z pominięciem przechodzenia przez jezdnię dostaną się do tramwajów i autobusów.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ