Nowości w MPK Łódź. Przystanki, separatory, dodatkowe pasy i zmiany w organizacji ruchu

Wydzielone torowiska i separatory, dodatkowe pasy, podwójne przystanki i organizacja ruchu ułatwiająca przejazd tramwajom. MPK Łódź wprowadza kolejne ułatwienia dla komunikacji miejskiej.

MPK Łódź. Nowe przystanki, separatory i dodatkowe pasy
Nowości w MPK Łódź. Przystanki, separatory, dodatkowe pasy i zmiany w organizacji ruchu

Po propozycjach zmian w taryfie przedstawiono drugi pakiet dotyczący MPK Łódź. Tym razem władze miasta pokazały, jakie ułatwienia pojawią się w najbliższym czasie na ulicach w Łodzi, aby autobusy i tramwaje mogły poruszać się sprawniej, również w godzinach szczytu.

CZYTAJ WIĘCEJ: Ważne zmiany w MPK Łódź. 500 zł tańsza migawka, nowy bilet 24-godzinny i prosta taryfa

Koniec z blokowaniem torowisk MPK Łódź

Dla punktualnej jazdy tramwajów kluczową kwestią są przejezdne torowiska. – Tam, gdzie to możliwe, będziemy separować ruch tramwajowy od samochodowego oraz organizować go tak, aby ograniczyć tranzyt na ulicach w centrum Łodzi. Jedną z takich ulic będzie Kilińskiego na odcinku od Narutowicza do Północnej. Z pomiarów ruchu wynika, że średnia prędkość w godzinach szczytu na odcinku pomiędzy Rewolucji 1905 r. a Pomorską wynosi raptem 2,4 kilometra na godzinę! Szybciej pokonamy go pieszo. Zmiana w organizacji ruchu na tej ulicy i ograniczenie wjazdów do docelowych pozwoli przyspieszyć tramwaj dziesięciokrotnie – mówi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

Z kolei już zamontowane zostały na ul. Narutowicza nowe separatory. – Tutaj korekta była nieduża, ale ważna, a rozwiązanie proste do wprowadzenia. Tramwaj jadący w kierunku centrum, przed skrzyżowaniem z ul. Kopcińskiego często był blokowany przez samochody, które ustawiały się zaraz przy starych separatorach. Czasem wystarczyło lusterko w świetle trasy dla tramwaju, żeby MPK Łódź stanęło. Separatory są już przesunięte i zamontowane na dłuższym odcinku, a MPK Łóź ma wolną drogę na przystanek – mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.

Podobne rozwiązanie pojawi się na ul. Limanowskiego niedaleko Rynku Bałuckiego. Tutaj ruch tramwajowy zostanie odseparowany od samochodowego. Z kolei na ul. Uniwersyteckiej przy rondzie Solidarności ruch samochodowy zostanie oddzielony od autobusowego.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ