System wspomagania składa się z wielofunkcyjnej kamery, czujnika radarowego i elektronicznej jednostki sterującej. Wielozadaniowa kamera rejestruje przebieg toru oraz pojazdy i osoby znajdujące się przed tramwajem. W czasie rzeczywistym przekazuje te informacje do czujnika radarowego. Dane o obiektach z systemu wideo i radarowego są łączone w ogólny obraz otoczenia. Na tej podstawie, biorąc pod uwagę własną prędkość pojazdu, system oblicza ryzyko kolizji. Jeśli wykryje niebezpieczeństwo, ostrzega kierowcę za pomocą specjalnej lampki w kokpicie i sygnału dźwiękowego. Jeśli motorniczy nie zareaguje, funkcja bezpieczeństwa automatycznie wyhamuje tramwaj, aż do całkowitego zatrzymania.
– Każde rozwiązanie, które zwiększa bezpieczeństwo naszych pasażerów, prowadzących i innych uczestników ruchu jest dla nas niezwykle istotne. System ten nie zastąpi prowadzących, ale pomoże im uniknąć kolizji lub zmniejszy jej ewentualne skutki” – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.