Łódź.pl

Pierwsze 90 dni działalności – jak nie popełnić najczęstszych błędów?

Otworzenie własnej firmy to duże wyzwanie i wiele nowych obowiązków. Warto więc wiedzieć czego unikać szczególnie na początku działalności, aby nie popełnić istotnych błędów w funkcjonowaniu nowej firmy, które będą rzutować na jej dalsze działanie. Podpowiadamy, na co zwracać szczególną uwagę w pierwszych dniach działalności.

Plan działania – realne wsparcie dla przedsiębiorców

Już na etapie pomysłu na firmę i dopełniania wszelkich formalności prawnych z jej założeniem, warto stworzyć biznesplan. Należy się go trzymać szczególnie na początku działalności, aby móc odnieść założony sukces. Plan działania powinien określać:

  • grupę docelową produktu lub usługi – czyli klientów,
  • koszty i przychody związane z działalnością,
  • sposoby promocji.

Określony plan pozwoli na ograniczenie popełnienia błędów i podejmowania chaotycznych i nie zawsze korzystnych decyzji. Wiele przydatnych wskazówek jak założyć firmę krok po kroku oraz jak wypełnić wszelkie formalności znajdziesz w artykule: https://firmove.pl/aktualnosci/biznes/zalozenie-firmy/ceidg-1-uzupelniamy-krok-po-kroku.

Zwróć uwagę na płynność finansowa

W pierwszych 90 dniach działalności trzeba szczególną uwagę zwrócić na finanse i zachowanie płynności finansowej. Aby jej nie utracić, należy:

  • prowadzić skrupulatnie budżet, przykładowo w Excelu,
  • oddzielić finanse prywatne od firmowych,
  • zabezpieczyć się finansowo, aby móc pokryć w okresie pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania firmy koszty działalności,
  • zapisywać i kontrolować każdy wydatek.

Dobrą praktyką jest także odkładanie od samego początku środków na podatki, czy składki ZUS, które będą konieczne do uregulowania w przyszłości. Jeżeli sam prowadzisz działalność gospodarczą, to wiele przydatnych wskazówek odnośnie prowadzenia księgowości i finansów znajdziesz na stornie https://firmove.pl/aktualnosci/finanse/ksiegowosc/jednoosobowa-dzialalnosc-gospodarcza--ksiegowosc.

Zadbaj o promocję i rozpoznawalność marki

W pierwszych dniach funkcjonowania firmy obowiązków jest wiele, ale należy także pamiętać o promocji. To świetny czas na stworzenie mediów społecznościowych, strony internetowej, czy wizytówki Google. Dzięki temu można dotrzeć do nowych klientów, rozpromować markę oraz zaistnieć na rynku. Kluczową rolę odgrywają tutaj bez wątpienia media społecznościowe. Warto systematycznie zamieszczać na profilu firmy ciekawostki na jej temat, informacje o nowościach, promocjach, można także zamieszczać zdjęcia ukazujące proces tworzenia produktu, czy pracy zespołu nad danym projektem.

Korzystaj z pomocy i wiedzy innych

Na początku działania firmy wiele rzeczy może wydawać się trudnych. W przypadku problemów, wątpliwości, czy nurtujących pytań, warto korzystać z pomocy. W dobie Internetu dużą wiedzę można zaczerpnąć z sieci. Jednym z takich portali, jest firmove.pl, gdzie nowi przedsiębiorcy znajdą przewodniki na start firmy, ciekawe artykuły, wzory dokumentów i praktyczne kalkulatory.