„Elektryk” na razie przyjechał do Łodzi na testy. Producent, przed oficjalnym przekazaniem, chce sprawdzić m.in. kompatybilność systemów w autobusach z tym w zajezdni. Dostawa pozostałych pojazdów rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.
Volvo 7900 Electric będzie pierwszym elektrycznym autobusem we flocie MPK-Łódź. Pojazdy te są całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Wyposażone są w szereg udogodnień dla pasażerów i kierowców, między innymi klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD.
Baza dla elektryków przy Limanowskiego
Wszystkie autobusy trafią do zajezdni Limanowskiego, gdzie powstała dla nich specjalna baza. Składa się ona m.in. z wiaty, pod którą autobusy będą parkowały oraz ładowarek stacjonarnych, które uzupełnią akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju i przygotują do porannych wyjazdów. Ważnym zadaniem tego projektu była także budowa stacji transformatorowej, która zapewni odpowiednie zasilanie dla ładowarek.
Na których trasach pojadą elektryki MPK Łódź?
Pojazdy mają kursować na liniach 80, 83 i 86, które przebiegają przez centrum miasta. Autobusy będą mogły podładować akumulatory również na trasie. Ładowarki znajdą się bowiem także na sześciu łódzkich krańcówkach. Montaż pierwszej z nich, na Janowie, właśnie się rozpoczął. Pozostałe pojawią się na pętlach: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Retkinia, Dworzec Łódź Fabryczna, Retkinia Kusocińskiego.