Rossmann testuje w Łodzi nowe technologie. Sztuczna inteligencja wspiera klientów sieci

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera klientów w zakupach e-commerce. Inteligentne wózki, wirtualna asystentka czy skrytki do odbioru zakupów rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy – takie rozwiązania testuje w swoim „laboratorium” Centrum Informatyczne Rossmanna w Łodzi.

6 фотоs
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (6)

Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami. Jesteśmy członkiem klastra ICT Polska Centralna, pracujemy z łódzkimi firmami IT, w łódzkich drogeriach testujemy nowe technologie zanim wdrożymy je
w całej Polsce.

– Dzięki zastosowaniu technologii dwukierunkowego systemu komunikacji wewnętrznej, automatyzacji operacji w magazynie centralnym na poziomie 70%, zaawansowanej analityce danych czy cyfryzacji procesów w sklepach, które wyposażyliśmy w 12 tysięcy mobilnych komputerów PDA i tabletów oraz skalowaniu tej technologii na całą sieć 1670 drogerii, jesteśmy liderem na polskim rynku. Innowacyjność naszych projektów doceniają klienci drogerii, ale też specjaliści, jesteśmy laureatem prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards – mówił podczas konferencji dyrektor IT Rossmanna Piotr Kiszkiel.

Rozwiązania, które klient widzi na co dzień w drogeriach to m.in:

  • aplikacja Rossmann PL, dzięki której osiem milionów klientów może dokonywać zakupów w systemie Rossmann GO – klient skanuje zakupy przy półce, płaci w aplikacji;
  • system komunikacji przykasowej – obsługa sklepu dostaje sygnał, gdy przy kasie pojawia się klient, który chce zapłacić;
  • kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach;
  • 6,5 tys. ekranów (największa sieć Digital Signage w Europie) wyświetlających ciekawe lub dostępne w promocji produkty.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ