Kolejnym krokiem, po otrzymaniu zezwoleń, będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawców. Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu jest niezwykle istotna. W tym celu, podczas projektowania i budowy trasy, uwzględniono rezerwę terenu w pasie rozdziału i dostosowano wielkość obiektów inżynierskich.
Będą trzy pasy ruchu
Po rozbudowie droga na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach, a dalej do węzła Konotopa cztery pasy. W ramach robót związanych z poszerzeniem obu jezdni, dodatkowe prace zostaną także przeprowadzone na wysokości węzła Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2.
W tym miejscu trasa nie wymaga rozbudowy (są tu trzy pasy ruchu na każdej z jezdni). Podjęto jednak decyzję o wymianie nawierzchni oraz oświetlenia drogi na energooszczędne. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ.
>>Dlasza część artykułu znajduje się poniżej<<
